Zbyt wiele ofert przypomina horror klasy C. Bohaterem kiepskiego tekstu jest klient widmo. Dlaczego? Bo piszą je copywriterzy zapatrzeni w produkt. W ofercie są konie mechaniczne, RAM, ilość rdzeni, GB, a nie ma człowieka.

 

Pokaże Ci dziś narzędzie, które nazywa się Mapą Empatii. Będzie to uproszczona wersja mapy, ale i tak zmieni całkowicie Twoją perspektywę pisania i w ostateczności skuteczność Twoich ofert. By przekonać człowieka do działania musisz dotknąć jego emocji. By ich dotknąć musisz je poznać. Jak to zrobić?

 

Ta Mapa Empatii opiera się na 4 podstawowych pytaniach, które dotykają codzienności Twojego klienta.

 

1.Co widzę?

2.Co mówę i robię?

3.Co słyszę?

4.Co myślę i czuję?

 

Zebyś zobaczył to w działaniu pora na przykład. Powiedzmy, że piszesz do początkującego copywritera.

 

1.Co widzi?
-copywriterów którzy czekają jak sępy na grupach na Facebooku. Te same nazwiska i twarze, które komentują „wysłane na priv”, „sprawdź folder inne”.

2.Co mówi i robi?
-codziennie przegląda oferty na FB i Oferii w poszukiwaniu interesującego zlecenia

3.Co słyszy?
-na zleceniach za kilka złotych nie da się zarobić

4.Co myśli i czuje?
-muszę złapać jakiegoś klienta

 

To tylko jeden prosty przykład, ale mam nadzieję, że złapałeś o co w tym chodzi.

 

3 zadania domowe

 

1.Weź do ręki ofertę jednego z Twoich produktów i zaznacz odpowiednio 4 kolorami miejsca w tekście, które odnoszą się do pytań z mapy empatii.

 

2.Z doświadczenia wiem, że pewnie będzie ich u Ciebie mało, więc zrób teraz mapę empatii dla swojego klienta.

 

3.Przepisz ofertę od nowa, teraz z wykorzystaniem informacji o swoim kliencie.

 

 

Pozdrawiam!

 

 

Udostępnij na Facebooku!