Zbyt wiele ofert przypomina horror klasy C. Bohaterem kiepskiego tekstu jest klient widmo. Dlaczego? Bo piszą je copywriterzy zapatrzeni w produkt. W ofercie są konie mechaniczne, RAM, ilość rdzeni, GB, a nie ma człowieka.
Pokaże Ci dziś narzędzie, które nazywa się Mapą Empatii. Będzie to uproszczona wersja mapy, ale i tak zmieni całkowicie Twoją perspektywę pisania i w ostateczności skuteczność Twoich ofert. By przekonać człowieka do działania musisz dotknąć jego emocji. By ich dotknąć musisz je poznać. Jak to zrobić?
Ta Mapa Empatii opiera się na 4 podstawowych pytaniach, które dotykają codzienności Twojego klienta.
1.Co widzę?
2.Co mówę i robię?
3.Co słyszę?
4.Co myślę i czuję?
Zebyś zobaczył to w działaniu pora na przykład. Powiedzmy, że piszesz do początkującego copywritera.
1.Co widzi?
-copywriterów którzy czekają jak sępy na grupach na Facebooku. Te same nazwiska i twarze, które komentują „wysłane na priv”, „sprawdź folder inne”.
2.Co mówi i robi?
-codziennie przegląda oferty na FB i Oferii w poszukiwaniu interesującego zlecenia
3.Co słyszy?
-na zleceniach za kilka złotych nie da się zarobić
4.Co myśli i czuje?
-muszę złapać jakiegoś klienta
To tylko jeden prosty przykład, ale mam nadzieję, że złapałeś o co w tym chodzi.
3 zadania domowe
1.Weź do ręki ofertę jednego z Twoich produktów i zaznacz odpowiednio 4 kolorami miejsca w tekście, które odnoszą się do pytań z mapy empatii.
2.Z doświadczenia wiem, że pewnie będzie ich u Ciebie mało, więc zrób teraz mapę empatii dla swojego klienta.
3.Przepisz ofertę od nowa, teraz z wykorzystaniem informacji o swoim kliencie.
Pozdrawiam!
Leave A Comment