Prowadzisz biznes w Internecie? Świetnie! Mam dla Ciebie 13 wskazówek jak napisać ofertę dla swojej firmy, produktu lub usługi w Internecie. Zastosuj je, a zaczniesz sprzedawać drogo i jednocześnie tak, by zadowolić klienta.

To 13 sprawdzonych wskazówek na to, żeby zwiększyć sprzedaż bez obniżania cen.  Dzięki nim możesz od razu usiąść i samodzielnie i szybko napisać skuteczną ofertę na Allegro, do sklepu z ubraniami, czy nawet sprzedawać używane przedmioty – to działa w każdym biznesie.

#1 FASCYNACJA

Jak napisać ofertę, która wzbudzi fascynację?

Pokaże Ci prosty sposób pisania zdań, które wzbudzają silną fascynację Twoim produktem. Nie potrzebujesz do tego lat doświadczenia.

Bez fascynacji nie ma sprzedaży. Daj poczuć dreszczyk emocji każdemu kto czyta Twoją ofertę. Jeżeli zrobisz to, już nigdy nie będziesz musiał martwić się o klientów.

Klucz do stworzenia fascynującego tekstu leży w wiedzy o Twoim kliencie. Zrozum osobę, do której piszesz. Dowiedz się na czym jej zależy, poznaj jej problemy i przekonania, dzięki temu przestaniesz pytać o to jak napisać ofertę, która dobrze sprzedaje.

Przykład:

Raczej pewne, że pijąc całą noc, na drugi dzień będziesz mieć kaca. Jak wykorzystać tę wiedzę w ofercie? Napisz bullet:

  • Jak pijąc całą noc nie mieć na drugi dzień kaca?

Wypisz 25 przekonań klienta z Twojej branży i zamień je na bullety, w sposób, który Ci pokazałem.

Powiedzmy, że sprzedajesz w branży odchudzania. Oto 3 szybkie przekonania Twojego klienta:

  1. Słodycze mnie tuczą, muszę przestać je jeść,
  2. To normalne, że po urodzeniu 3 dzieci i 40stce na karku nie mieszczę się w moje jeansy z liceum,
  3. Im więcej jem i im mniej się poruszam tym jestem bardziej gruba.

Bullety:

  1. Jedz te słodycze i chudnij!

Teraz Twoja kolej. Uzupełnij pozostałe 2 zdania.

#2 PROBLEM KLIENTA

Jak odkryć problem klienta, za rozwiązanie którego dobrze zapłaci?

Czujesz, że czasem Twoje słowa nie trafiają prosto w serce klienta? Że „to nie jest to”?

Jeżeli dziś nie wiesz jak napisać ofertę, która sprzedaje, ludzie, do których kierujesz reklamy nie klikają w nie, to może odwołujesz się do złych problemów?

Jak znaleźć te prawdziwe, silne i domagające się natychmiastowego rozwiązania?

  1. Przeszukuj fora internetowe. Ludzie piszą tam wprost o swoich problemach. Dają Ci gotowe rozwiązania.
  2. Zrób ankietę do swojej bazy.
  3. Porozmawiaj twarzą w twarz z osobą, która idealnie nadaje się na Twojego klienta.

Znając prawdziwe problemy nie musisz wymyślać na siłę korzyści. Korzyści kryją się pod problemami. Korzyści i problemy, to dwie strony tego samego medalu.

Zrób listę 25 pilnych problemów Twoich klientów. Potem zamień je na korzyści. Jak to zrobić?

Problem: Nie wiem jak zacząć pisać tekst sprzedażowy.

Korzyść: Pokaże Ci 13 sposobów na to jak zacząć dowolny tekst i w 5 minut zmienić pustą kartkę w silny tekst sprzedażowy – nawet jeżeli teraz nie wiesz jak napisać ofertę.

#3 JĘZYK KORZYŚCI

Jak pisać językiem korzyści?

Dlaczego tak wielu marketerów nie potrafi pisać przekonującym językiem korzyści? Pisząc dowolny tekst zawsze pytaj siebie: „co mój klient będzie z tego miał”?

Żeby dokopać się do prawdziwych korzyści zrób research. Robiąc research poznasz lepiej swojego klienta: dotrzesz do jego problemów, obaw, marzeń. To kluczowe informacje, które są fundamentem języka korzyści.

Przykład:

PRZED: Jak pisać oferty, które dobrze sprzedają?

PO: Pokaże Ci jak napisałem od ręki tekst, który w 2 dni spłacił za mnie kredyt za mieszkanie (we frankach szwajcarskich!) – 5 prostych technik od amerykańskiego marketera, którego mało kto zna.

#4 EMOCJE

Jak korzystać z emocji, by naprawdę więcej sprzedawać?

Nawet najsilniejsze emocje to za mało, by klient kupił. Uzasadnij logicznie zakup: pokaż fakty, liczby. Daj mocny powód dlaczego. Nakarm logikę klienta. Powiedz mu wprost ile zaoszczędzi, a ile zyska.

Do których emocji odnieść się, by dużo sprzedawać?

Copywriter Robert Collier w swojej książce pisał, że zanim napiszesz cokolwiek zastanów się, które emocje chcesz wywołać. Idąc za jego radą, wypisz emocje, które swoim tekstem chcesz poruszyć w czytelniku. Wypisz te, które pomogą Ci w sprzedaży.

Przykład:

Sprzedajesz szkolenie dla copywriterów. Wybierasz uczucie zaskoczenia. Zaskoczenie gdy on dowie się, że już nie musi zmagać się przyswajaniem ciągle nowej wiedzy, szukaniem jej na własną rękę, bo jest pewien prosty sposób na to, jak napisać ofertę i ona rzeczywiście będzie dobrze sprzedawała.

Język 5 zmysłów

Chcesz wiedzieć jak pisać oferty, które na prawdę dobrze sprzedają? Pisząc buduj słowne obrazy. Zdania wypełnij detalami, które łatwo sobie wyobrazić. Usuń z tekstu słowa takie jak: myślał, zastanawiał się, był zmęczony.

Jeżeli chcesz napisać, że ktoś był smutny, wyobraź sobie tę scenę. Co robi? Jak się zachowuje? Napisz, że miał ręce w kieszeni, nogi się za nim ciągnęły, przechodnie mijali go i trącali barkiem, bo szedł pod prąd. Łzy płynęły mu po policzkach.

Zamiast pisać, że komuś wypadają włosy i nie może znieść już tego widoku, napisz, że włosy po myciu są na grzebieniu, ręczniku i umywalce.

#5 NAGŁÓWEK

Jak napisać nagłówek, który działa?

Nie sprzedawaj w nagłówku. Celem nagłówka jest wyłowić z tłumu osoby zainteresowane Twoją propozycją. Ludzie w większości nie lubią reklam. Nie ryzykuj, że ktoś po przeczytaniu Twojego nagłówka straci korzystną dla siebie propozycję zanim zacznie czytać o niej.

Napisz prosty nagłówek – słowami klienta

Co Twój klient powtarza często w głowie? Znajdź te słowa, zdania i zrób z nich nagłówek. Na pewno zwróci jego uwagę. To silna technika ponieważ w copywritingu chodzi o dopasowanie do czytelnika.

Kiedyś pisząc ofertę do ebooka z branży motywacyjnej napisałem taki nagłówek:

Jak mieć nieograniczoną motywację do wszystkiego?

#6 TRANSFORMACJA

Przeprowadź klienta z punktu A do B

Klient zawsze szuka zmiany. W jakim miejscu teraz jest Twój klient? Co go boli, frustruje, sprawia trudność? Zapisz to. Masz?

Teraz zastanów się gdzie chce dojść? Opisz świat jego marzeń. Jak wygląda jego idealny dzień?

Teraz pokaż, że dzięki Twojemu produktowi przejdzie z punktu A do B. Pokaż tę zmianę i spraw by wizja jej była pociągająca dla Twojego klienta. Jeżeli to Ci się uda, to Twój klient kupi u Ciebie.

#7 TWOJE PRZEKONANIA

Co zrobić żeby zawsze pisać skuteczne teksty?

Żeby pisać dobre teksty musisz zaprogramować swój umysł na pisanie dobrych tekstów. Wiem, to brzmi mało wiarygodnie, ale na tę chwilę uwierz mi, że tak jest.

Gdy tworzysz w swoich myślach obraz tego, że branża do której piszesz jest trudna, tego produktu nie da się sprzedać, to jaki będzie Twój tekst? Jak myślisz? Sam się wtedy prosisz o problemy. Stworzysz nudną ofertę, pełną negatywnych emocji.

Oto moja recepta – mnóstwo razy uratowała mi tyłek: miej jak najlepsze przekonania o sobie, że jesteś świetnym copywriterem. Że znasz doskonale klientów. Że zawsze masz mnóstwo pomysłów!

#8 WEZWANIE DO DZIAŁANIA

Jak zwiększyć ilość zapytań o Twój produkt lub usługę?

Istnieje mnóstwo sposobów na napisanie wezwania do działania, które pozytywnie wpłynie na wzrost sprzedaży. Dziś pokaże Ci jeden ze sposobów, który często stosuje w swoich ofertach. Wszystko sprowadza się do dania klientowi wyboru. Jak to zrobić? Pokazujesz mu dwie sytuacje.

Pierwsza to ta, w której nie kupi Twojego produktu. Wymaluj mu przed oczami wizję coraz większych problemów, z którymi zostaje. Być może dojdą kolejne, bo dziś nie zdaje sobie z nich jeszcze sprawy. Napisz czarny scenariusz, który zrealizuje się pod wpływem jego decyzji.

Druga sytuacja, to jego świat marzeń, bez problemów, z sukcesami i zrealizowanymi celami. Napisz kilka wersji i wybierz tę, która Twoim zdaniem najsilniej działa.

#9 DOWODY

Jeden element dowodu w tekście, który zwiększa sprzedaż w Internecie

Elementy dowodu zwiększają sprzedaż. Jednym ze sposobów na pokazanie silnego dowodu jest opisanie wysiłku jaki stoi za Twoją pracą.

Przykład:

Może nie jesteś lekarzem, ale przeczytałeś przez ostatnie 15 lat 367 książek o medycynie, które są trudno dostępne. Sprawdziłeś na sobie działanie 38 leków, które zalecają lekarze.

Konsultowałeś się z 37 specjalistami od zdrowego żywienia z całego świata. Zdobywanie wiedzy wymagało od Ciebie wizyt w wielu krajach na całym świecie, żeby posiedzieć chociaż 30 minut w bibliotece, poczytać i zrobić notatki z książek których w Polsce nigdy byś nie dostał.

#10 PISANIE TEKSTU

Napisz list do przyjaciela

Jak komunikujesz się ze swoimi znajomymi? Gdy rozmawiasz z dobrym znajomym to ciągle w myślach redagujesz słowa, które chcesz mu powiedzieć? Zakładam, że nie.

Identycznie jest w copywritingu. Technika pisania, z której korzysta wielu świetnych copywriterów mówi o tym, by zamiast spiętego tekstu marketingowego pisać list do przyjaciela. Dlaczego to takie skuteczne?

Ponieważ wtedy piszesz na luzie, nie zastanawiasz się nad słowami. Piszesz jak człowiek do człowieka, a nie jak do ważnego klienta. Wtedy w tekście brak marketingowego bełkotu, którego ludzie nie nawidzą. Jeśli nie wiesz jak zacząć to zacznij tak:

„Myślałem ostatnio o Tobie, bo kupiłem produkt X. I wiesz co? Ty wydajesz mi się idealną osobą, która powinna się tym zainteresować…”

Skąd masz wiedzieć, czy Twój tekst będzie skuteczny?

Będą dni że będzie Ci się gorzej pisało. To pewne. Nigdy nie powinno to wpływać na to, co będziesz o sobie myślał jako o copywriterze. To co napiszesz oceniaj tylko pod jednym kątem – czy te słowa, które napisałeś wywołują taki efekt jak chcesz?

Jeżeli wymagają dopracowania, to piszesz jeszcze raz. Aż tekst zacznie wywoływać dokładnie taki efekt jak sobie tego życzysz.

Daj tekstowi odpocząć

Po napisaniu tekstu daj sobie czas na odpoczynek. Niech Twoja głowa ochłonie, a tekst ostygnie. Dzięki temu zyskasz zupełnie nowe spojrzenie, świeższe, na tekst, który tworzysz.

Nawet gdy tekst musi być na wczoraj, daj sobie 10-30 minut wolnego. Zajmij się wtedy zupełnie innymi rzeczami, odejdź od komputera.

To bardzo ważny moment dla Twojego mózgu. Odetnij się od tekstu i wróć do niego za jakiś czas.

#11 EMPATIA

Najważniejsza rzecz w copywritingu

Gdyby ktoś zapytał mnie, o jedną najważniejszą rzecz w copywritingu, wskazałbym na empatię. W pisaniu liczy się czy potrafisz wczuć się w emocje osoby, do której piszesz.

Jeżeli potrafisz, to, to każdy czytający Twoją ofertę przeczyta ją. Znajdź dominujące pragnienie klienta, to czego się obawia i zacznij pisać – dopasuj się do niego. Pisz prostymi słowami. Mów jego własnym językiem, a zacznie Cię słuchać.

#12 WSKAZÓWKA

Jak napisać ofertę (niezbędny element)

Temat na ogromny, oddzielny wpis. Dziś dam Ci tylko kilka wskazówek, które pomogą Ci zebrać ważne informacje, o Twoim kliencie.

Jakie masz przekonania o swoim kliencie?

Oto jeden mentalny trick, który całkowicie zmienia sposób pisania. Dzięki niemu tekst będzie Ci się pisało dużo pewniej i swobodniej.

Powiedz sobie jeszcze przed pisaniem, że Twój klient to osoba, która chce bardzo mocno poznać Twój produkt, która chce zacząć z Tobą współpracę, ma pieniądze i ufa Ci. Miej ciągle to przed oczami. Potem zacznij pisać.

Nietypowy sposób na słuchanie swojego klienta

Wyobraź sobie, że siedzisz przy barze. Twój idealny klient dosiada się obok. Zaczyna mówić kelnerowi o swoich problemach, marzeniach, a Ty wyciągasz dyktafon i wszystko nagrywasz. Twój klient sam, bez żadnych oporów mówi o wszystkim na czym mu zależy. Proste i skuteczne. Wymaga trochę wyobraźni, ale świetnie działa.

Innym sposobem jest zadawanie sobie samemu ciągle pytań „dlaczego”. Wszystko po to by dojść do prawdziwych motywów, które kierują klientem. Jeżeli Twojemu klientowi zależy na tym, żeby pisać skuteczne teksty sprzedażowe, to zadaj sobie pytanie, „ale dlaczego to jest dla niego ważne”?

Powiedzmy, że odpowie, że będzie dzięki temu więcej zarabiał, wtedy zapytaj, a dlaczego pieniądze w copywritingu są dla Ciebie takie ważne? Co dzięki nim chcesz osiągnąć? I tak dalej…

#13 EMOCJE W OFERCIE

Zrób tabelkę emocji

Istnieją tylko 2 emocje które kierują człowiekiem. Nam sprzedawcom ich znajomość pomaga więcej sprzedawać, lub blokuje sprzedaż jeżeli ich nie znamy. O co chodzi?

Ludzie zawsze DO czegoś dążą i OD czegoś uciekają. Zrób sobie tabelkę z dwoma kolumnami. Po jednej zapisz od czego Twój klient ucieka, a w drugiej do czego zmierza.

Weźmy na cel copywritera, który chce przestać pracować w biurze i zacząć pracę zdalną.

Do czego dąży? Praca cały tydzień w domu (praca zdalna) – ucieka OD 8 godzin w biurze, męczące dojazdy (od 6 do 19 poza domem) nie ma czasu dla rodziny.

Wypisz sobie 25 takich OD DO. To rdzeń Twojej oferty.

To już niestety ostatnia wskazówka, o tym jak napisać ofertę, która będzie dobrze sprzedawała.

Cześć. Nazywam się Bartek Krawczyk. Jestem autorem tego bloga.

Copywriter, autor tego bloga. Chcesz mnie o coś zapytać lub zlecić napisanie tekstu? Tu zrobisz to najszybciej >>

Udostępnij na Facebooku!