Szukasz przetestowanych sposobów tworzenia reklam? Dzięki którym szybko wzrośnie Twoja sprzedaż?

Dziś pokaże Ci element, który ZAWSZE prowadzi do wzrostu konwersji. Dlaczego? Ponieważ tak napisana reklama “mówi” do klienta jego językiem, pokazując mu, że masz dokładnie to czego on pragnie. Jest tylko jeden problem.

Największy problem z pisaniem reklam

Już wiele lat temu copywriterzy doceniani w branży za ogromne wyniki sprzedaży, uznali że do pisania świetnych reklam potrzeba znajomości trzech rzeczy: produktu, klienta, rynku.

A co z talentem do pisania? Jeżeli piszesz do obcej osoby, której kompletnie nie znasz i chcesz sprzedać jej produkt, o którym nie masz zielonego pojęcia, to nawet Gary Halbert, Eugene Schwartz czy Robert Collier nie sprostali by temu zadaniu.

Mimo to, nadal mnóstwo osób pisząc reklamę polega tylko na swoich umiejętnościach pisarskich. Siedzą godzinami wpatrzeni w monitor myśląc jak interesująco zacząć tekst.

No właśnie, nie masz czasem tak, że czytasz genialną reklamę i zastanawiasz się jak ten gość wpadł na to? Skąd on wziął takie słowa?

Szybkie ćwiczenie

Oto krótkie ćwiczenie, które uzmysłowi Ci jak małe znaczenie mają Twoje umiejętności pisania, a jak ogromne znajomość produktu i klienta.

Następnym razem, gdy kupisz ebooka, zachowaj link do strony z jego ofertą sprzedażową. W wielu ofertach ebooków autorzy piszą zdania w stylu: “Jak [korzyść] (strona 15)” – tak zwane bullet points.

Zajrzyj na 15 stronę i zobacz tę informację. Często jest tak, że jest ona “żywcem” wzięta z ebooka i przetłumaczona na język korzyści. Przeanalizuj w ten sposób całą ofertę i porównaj ze zdaniami, które znalazłeś w książce.

Szybko przekonasz się, że do pisania skutecznych ofert musisz znać jedynie swój produkt, klienta i rynek, bo informacje o produkcie po prostu “tłumaczysz” na język korzyści.

Prosty i szybki research

Copywriter to bardziej detektyw niż pisarz, dlatego powtórzę raz jeszcze ważne zdanie…to co zamierzasz napisać w swojej reklamie, już w dużej mierze zostało gdzieś zapisane. Nie musisz nic wymyślać.

A właśnie z wymyślania rodzi się najwięcej problemów z pisaniem. Pochyl więc głowę nad researchem i zacznij szukać. Drążyć w Internecie jakie problemy trapią Twoich potencjalnych klientów i jakie cele chcą osiągnąć. Jakie mają marzenia?

Przejrzyj blogi, komentarze pod wpisami, fora. Kopiuj do swoich notatek całe wypowiedzi potencjalnych klientów. Zobacz jak ja to robię. Oto wycinek mojego researchu dla jednego produktu.

Pisanie skutecznych tekstów jest proste, jeżeli zaczniesz z odpowiednim nastawieniem do pisania. Gdy wypełnisz notatki informacjami o prawdziwych problemach i pragnieniach potencjalnego klienta, szybko zobaczysz, że wzrośnie skuteczność Twoich tekstów. Dlatego, że w reklamie będzie wszystko, co interesuje czytelnika. A tylko wtedy odpowie on na Twoją reklamę pozytywnie – kupując produkt.

Przed napisaniem kolejnej reklamy poświęć godzinę lub dwie (na początek) na research. Zobacz o co pytają Twoi potencjalni klienci. Na co zwracają uwagę, co jest dla nich problemem. To pozwoli Ci stworzyć wyraźny obraz osoby, do której piszesz. Następnie łączysz wiedzę o kliencie z tym, co sprzedajesz. Ot, cały copywriting.

Powodzenia!

 

 

Udostępnij na Facebooku!