Eugene Schwartz, copywriter i legenda branży reklamowej pisał tygodniowo 3-4 długie sales lettery. Jest wiele sposobów na przyspieszenie procesu pisania. Dziś o jednym z nich. Ale zanim go przedstawię, zapytam…

Czy nie czujesz czasem, że pisanie kolejnego tekstu wymaga od Ciebie coraz więcej wysiłku, podczas gdy powinno być raczej odwrotnie? Wraz z kolejnym tekstem pisanie powinno przychodzić przecież łatwiej, odpowiednie słowa powinny pojawiać się na zawołanie. Dlaczego więc wcale nie pisze Ci się łatwiej?

Kopiowanie – najprostsza droga do sukcesu

Być może zdziwisz się gdy powiem, że kopiowanie jest jedną z najlepszych i najszybszych dróg do sukcesu w copywritingu.

Jeżeli na co dzień piszesz dużo tekstów dla klientów lub dla siebie – sales letterów, e-maili, artykułów na bloga to doskonale wiesz, że pisanie polega bardziej na składaniu poszczególnych elementów tekstu w całość. To sprawia, że wiele pracy podczas pisania to powtarzalne czynności takie jak pisanie nagłówka, lead’u, gwarancji, wezwania do działania.

Mając tego świadomość, możesz stworzyć miejsce, w którym będziesz zapisywał schematy, szablony, przykłady tych elementów, z których budujesz tekst. Dzięki temu pisząc po raz dziesiąty tego samego tygodnia lead do artykułu, czy reklamy nie będziesz musiał zastanawiać się jak go napisać. Wystarczy, że sięgniesz do swojego repozytorium i napiszesz go według sprawdzonego szablonu.

Oczywiście możesz mi nie wierzyć na słowo, że to działa i przyspiesza proces pisania tekstów, dlatego mam dla Ciebie kilka wartościowych przykładów…

Gary Halbert i jego pragmatyczne podejście

Gary Halbert nie silił się na kreatywność. Jeżeli znasz jego reklamy, to wiesz jak wyglądało najczęściej stosowane przez niego rozpoczęcie. Oto jeden z przykładów:

If you would like to know how someone can start with a simple idea… and then… generate over $51,000,000 in sales in just one year… this is going to be the most interesting message you will ever read.Here is why:

Schemat jest prosty. Dlaczego Gary stosował go nagminnie? Bo był skuteczny.

Zobacz, nie wymyślał za każdym razem koła. Korzystał z tego co skuteczne, z tego co już działało.  

Oczywiście, dobrze żebyś miał w swoim arsenale wiele różnych technik pisania lead’u. Ale miej świadomość tego, że nie o kreatywność tutaj chodzi. Chodzi o to, żebyś używał tego co działa, bo na tym właśnie polega copywriting. Na sprzedaży, a sprzedaje to co działa i zostało wielokrotnie przetestowane, dając za każdym razem wyższą sprzedaż.

Mój przykład

Kiedy ja piszę tekst, który teraz czytasz, to również jest on stworzony według pewnego jasnego dla mnie schematu. Dzięki temu piszę szybciej.

Na początku roku zrobiłem eksperyment. Według prostego szablonu artykułu blogowego napisałem 30 nowych artykułów na bloga. Dzięki temu napisanie nowego artykułu zajmowało mi średnio jedną godzinę.

Godzina dziennie na analizę najlepszych reklam

Jeżeli jeszcze tego nie robisz, to poświęć godzinę dziennie na analizowanie najlepszych ofert ze świata reklamy bezpośredniej. Ta strona może Ci w tym pomóc.

W ciemno możesz analizować reklamy takich geniuszy jak: Halbert, Schwartz, Sugarman, Caples, Collier czy Hopkins.

Czytaj ich oferty (po kilka razy). Patrz jak budują akapity, jakich słów używają, jakie leady piszą, jak budują argumenty sprzedażowe, historie. Zbieraj wszystko w jedno miejsce, ciągle uzupełniaj o nowe informacje i zaglądaj tam pisząc swój tekst.

Pamiętaj, nie musisz za każdym razem na nowo wymyślać koła, żeby napisać skuteczny tekst sprzedażowy. Ułatwiaj sobie pracę zbierając elementy, które powinna mieć skuteczna reklama. Dzięki temu będziesz w stanie pisać więcej, w krótszym czasie, co może przełożyć się na wzrost Twoich zarobków.   

A Ty masz jakieś wskazówki pomagające szybciej pisać? Co pomaga Ci pisać teksty, gdy masz ich dużo do napisania?

 

 

Udostępnij na Facebooku!