Ten artykuł jest drugą częścią cyklu – jak kupują klienci.

Pokazuję w nim sekwencję pytań zadawanych przez Twojego klienta, na które musisz odpowiedzieć w tekście swojej reklamy, by zwiększyć szansę na sprzedaż produktu.

Po tym krótkim wstępie przejdę do rzeczy. Niestety wielu copywriterów zapomina o pewnej fundamentalnej zasadzie sprzedaży tekstem.

Bez niej reklama staje się tylko fajną lekturą do poczytania i w ogóle nie wpływa na sprzedaż, zwiększając tylko koszty.

Dlatego pamiętaj, że wszystko co piszesz sprowadza się do jednego działania… by czytelnik pod wpływem Twoich słów, wydał swoje ciężko zarobione pieniądze. I nie zrobił tego jutro, za tydzień, kieeeedyś, tylko TERAZ.

Dlatego do życia powołuję drugie pytanie klienta, “dlaczego teraz?”

Ludzie kochają odkładać na później. I Ty mając tę wiedzę, musisz zrobić wszystko, by czytelnik nie odłożył swojej decyzji o zakupie na później.

Niestety jeżeli nie dasz mu przytłaczającej go ilości silnych powodów do zakupu TERAZ, to z czystym sumieniem odłoży swoją decyzję o zakupie i wyjdzie z Twojej strony.

Co powiedzieć klientowi, by kupił teraz?

Chcesz wiedzieć jak kupują klienci? Popularnymi sposobami są tak zwane ograniczenia czasowe i ilościowe.

“Tylko dziś”

“Promocja do piątku”

“Mamy tylko 100 wolnych miejsc”

Żeby zwiększyć skuteczność swojego tekstu uderz z dwóch stron. Zastanów się dodatkowo co Twój klient bezpowrotnie straci jeżeli nie skorzysta z Twojego produktu.

Mów o utraconych korzyściach. Czym one są?

Widzisz, klient nie zawsze musi być tak świetnie wyedukowany o Twoim produkcie. Najczęściej ma zawężone pole widzenia. Nadal może być “ślepy” na pewne przykre dla niego konsekwencje nieskorzystania z Twojego rozwiązania.

Więc ja widzę to tak, że Twoim psim obowiązkiem jako sprzedawcy jest go o tym poinformować. Ale nie staraj się tutaj manipulować, wpływać, przekonywać. Po prostu powiedz prawdę.

Pomyśl o sobie jak o lekarzu. Twój klient to pacjent, który chce zrezygnować z dalszego leczenia. Mówisz mu więc wprost, co może stracić, jakie komplikacje na niego czyhają.

On przecież nie musi tego wiedzieć. Wyłóż mu szczerze kawę na ławę. Zdejmij z siebie ten garnitur sztywnego sprzedawcy, który w oczach ma cyferki i szczerze zainteresuj się swoim klientem.

Pogadaj z nim. Poznaj jego obawy. Bo pod nimi kryje się wiele powodów, dla których on powinien kupić Twój produkt właśnie teraz i nie może czekać.

A jeżeli potrzebujesz wyładować swój tekst powodami, dla których Twój klient powinien go kupić teraz, ale nie masz pomysłów, napisz do mnie, pomogę >>

 

Udostępnij na Facebooku!