Ten artykuł jest drugą częścią cyklu – jak kupują klienci.
Pokazuję w nim sekwencję pytań zadawanych przez Twojego klienta, na które musisz odpowiedzieć w tekście swojej reklamy, by zwiększyć szansę na sprzedaż produktu.
Po tym krótkim wstępie przejdę do rzeczy. Niestety wielu copywriterów zapomina o pewnej fundamentalnej zasadzie sprzedaży tekstem.
Bez niej reklama staje się tylko fajną lekturą do poczytania i w ogóle nie wpływa na sprzedaż, zwiększając tylko koszty.
Dlatego pamiętaj, że wszystko co piszesz sprowadza się do jednego działania… by czytelnik pod wpływem Twoich słów, wydał swoje ciężko zarobione pieniądze. I nie zrobił tego jutro, za tydzień, kieeeedyś, tylko TERAZ.
Dlatego do życia powołuję drugie pytanie klienta, “dlaczego teraz?”
Ludzie kochają odkładać na później. I Ty mając tę wiedzę, musisz zrobić wszystko, by czytelnik nie odłożył swojej decyzji o zakupie na później.
Niestety jeżeli nie dasz mu przytłaczającej go ilości silnych powodów do zakupu TERAZ, to z czystym sumieniem odłoży swoją decyzję o zakupie i wyjdzie z Twojej strony.
Co powiedzieć klientowi, by kupił teraz?
Chcesz wiedzieć jak kupują klienci? Popularnymi sposobami są tak zwane ograniczenia czasowe i ilościowe.
“Tylko dziś”
“Promocja do piątku”
“Mamy tylko 100 wolnych miejsc”
Żeby zwiększyć skuteczność swojego tekstu uderz z dwóch stron. Zastanów się dodatkowo co Twój klient bezpowrotnie straci jeżeli nie skorzysta z Twojego produktu.
Mów o utraconych korzyściach. Czym one są?
Widzisz, klient nie zawsze musi być tak świetnie wyedukowany o Twoim produkcie. Najczęściej ma zawężone pole widzenia. Nadal może być “ślepy” na pewne przykre dla niego konsekwencje nieskorzystania z Twojego rozwiązania.
Więc ja widzę to tak, że Twoim psim obowiązkiem jako sprzedawcy jest go o tym poinformować. Ale nie staraj się tutaj manipulować, wpływać, przekonywać. Po prostu powiedz prawdę.
Pomyśl o sobie jak o lekarzu. Twój klient to pacjent, który chce zrezygnować z dalszego leczenia. Mówisz mu więc wprost, co może stracić, jakie komplikacje na niego czyhają.
On przecież nie musi tego wiedzieć. Wyłóż mu szczerze kawę na ławę. Zdejmij z siebie ten garnitur sztywnego sprzedawcy, który w oczach ma cyferki i szczerze zainteresuj się swoim klientem.
Pogadaj z nim. Poznaj jego obawy. Bo pod nimi kryje się wiele powodów, dla których on powinien kupić Twój produkt właśnie teraz i nie może czekać.
Leave A Comment