Ayn Rand – pisarka amerykańska ze świetnym piórem, wiedziała jak napisać światowy bestseller.

Dała ona wszystkim piszącym ważną wskazówkę:

“Musisz wiedzieć jak kontrolować swoje nastroje i umysł. Być panem absolutnym siebie samej i swojego umysłu. Jak chcesz przewodzić innym, skoro nie przewodzisz swojemu umysłowi?”.

Parafrazując można powiedzieć, że jeżeli chcesz pisać teksty, które zawładną umysłami Twoich klientów, to musisz panować nad swoim umysłem.

Niestety, czasem łatwo nie jest, bo wiele okoliczności rozprasza.

Gdy piszę te słowa, jest 16.57 i nie mam jeszcze choćby szkicu tekstu, który muszę dziś opublikować w Internecie.

Źle mi się pisze w upały.

Wysokie temperatury wysysają ze mnie całą energię do działania.

Poranne, dłuższe bieganie w upale też zrobiło swoje.

Za ścianą nowi sąsiedzi testują moje nerwy, słuchając od rana radiowej trójki.

No cóż, profesjonalista musi umieć funkcjonować również w takich warunkach.

Jak pisać mimo tak wielu rozpraszaczy?

Przestawiam umysł na obfitość.

Czyli, wszystko, co dzieje się wokół mnie, sprzyja mi, daje tematy, odpowiednie słowa, energię i pomysły do pisania.

To mega trudne. Uczyłem się tego wiele miesięcy.

Teraz, pisząc w takich warunkach zaczynam patrzeć na wszystko jak na szansę, okazję i pomoc.

I wtedy myśli o sąsiedzie typu: zaraz się tam do niego przejdę, kiedy ten sku*** wyłączy to radio, zmieniam. Na jakie?  

Powiedzmy, że piszę tekst, w którym sprzedaje produkt związany z odchudzaniem. I wtedy myślę sobie tak:

Radio, fale radiowe, sąsiad za ścianą, dostroić się… hmmm ok. Przykład pisany na szybko…

“Nie możesz dostroić się do panujących trendów piękna? Nawet w swoim domu, sama, stojąc przed lustrem czujesz się w swoim ciele jak intruz. Masz ochotę usiąść, płakać i krzyczeć. Próbowałaś diet, pigułek, herbatek na odchudzanie, ale masz wrażenie, że trafiłaś na ścianę, bo mimo Twoich wysiłków waga… rośnie!”.

I gdy tak myślisz, postrzegasz rzeczywistość jako niekończący się zasób pomysłów, słów, gotowych zdań.

Wszystko, co dzieje się dookoła jest po to by Ci pomóc napisać Twój tekst.

A jeżeli potrzebujesz kolejnych kolejnych pomysłów na wzrost skuteczności swoich tekstów, zapisz się na moje darmowe porady copywriterskie. Dostajesz też specjalny poradnik na start. SPRAWDŹ >>>

Udostępnij na Facebooku!