2 lata temu kupiłem bilet za 16,30 zł i wsiadłem do pociągu. Po przejechaniu dwóch stacji kierownik oznajmił, że „pociąg w dniu dzisiejszym kończy bieg”. Pasażerowie wypadli na peron, bo za 10 minut miał podjechać kolejny.

Czekać 10 minut do pociągu, do którego pewnie i tak się nie zmieszczę, czy kupić za 11 zł bilet autobusowy i jechać luźnym autokarem?

Wielu copywriterów pisząc tekst zapomina jak oni sami kupują. W tekście najgłośniej krzyczą o obniżkach i nagłych promocjach, ale czy ta cena jest najważniejsza?

Kluczem do sprzedaży jest zawsze wiedza o kliencie. Poznaj doświadczenia swojego klienta z konkurencyjnymi produktami i usługami. Co mu w nich przeszkadza? Czego mu w nich brakuje? Dlaczego nie kupuje ich w większych ilościach?

Dlaczego to takie ważne? Bo wiedza, o tym pozwoli Ci stworzyć komunikat, który trafi do Twojego czytelnika, zanim zrobisz kolejną obniżkę cen, na którą nikt nie będzie reagował.

Uwaga będzie zadanie.

Weź do ręki kartkę i narysuj tabelkę z dwoma kolumnami. Pierwszą nazwij przepełniony, opóźniony pociąg. Drugą luźny i punktualny autobus.

W pierwszej zapisz ile złotych klient zaoszczędzi jeżeli wybierze pociąg i nie wsiądzie do autobusu. W drugiej kolumnie zapisz korzyści z wybrania autobusu: punktualnie pod domem, nie będzie musiał czekać aż ktoś go odbierze, siedzi a nie stoi, może się zdrzemnąć lub przeczytać ulubioną książkę.

Co wybierze? Ten duszny, przeładowany pociąg? Czy luźny, mknący swobodnie do celu pustymi drogami autobus z jednym przystankiem?

Jeszcze przed pisaniem tekstu zainteresuj się tym, co chce osiągnąć Twój klient i czego za wszelką cenę chce uniknąć. A potem pokaż mu, że dzięki Twojemu rozwiązaniu dostanie dokładnie to czego chce.

Pomyśl o doświadczeniach swojego klienta zanim zrobisz kolejną obniżkę cen.

PS A jak łatwo poznać to na czym zależy Twojemu klientowi? W podręczniku copywritingu pokazuję ponad 50 pytań, które wykorzystałem pisząc pewną ofertę.  A potem jak odpowiedzi z nich zmieniłem w tekst oferty, która sprzedała mój produkt. Pobierz bezpłatny podręcznik copywritingu >>

 

Udostępnij na Facebooku!