Lubię wracać do biografii, historii, anegdot o wielkich ludziach reklamy.
Jedną z takich osobowości był Bill Bernbach.
Poza tym, że genialnie pisał, był także jednym z trzech założycieli agencji Doyle Dane Bernbach (DDB).
Podobno na krótko przed śmiercią zapytano go, jakie zmiany jego zdaniem nadejdą w reklamie w latach osiemdziesiątych (dwudziesty wiek). Bernbach odpowiedział tak:
“Natura ludzka nie zmieniła się przez miliard lat i nie zmieni się przez następne miliardy, zmieniają się tylko rzeczy powierzchowne.
Modnie jest mówić o zmieniającym się człowieku, ale nadawca przekazu reklamowego musi się skupić na tym, co w człowieku niezmienne.
Musi pamiętać jakie impulsy nim kierują, jakie instynkty dominują w jego działaniu, i nie ulegać słowom, które często ukrywają prawdziwe motywy.
Jeśli to wiesz, możesz dotknąć istoty człowieka. Jedno nie zmieni się na pewno: twórca, który potrafi wejrzeć w ludzką naturę, mający talent, aby poruszać ludzi i na nich wpływać, na pewno odniesie sukces.
Bez tych cech poniesie klęskę”.
Mistrzowska lekcja – copywriting w pigułce.
Najskuteczniejszy i najwydajniejszy sposób sprzedaży – skupić się na człowieku.
Zrób tylko to – będziesz zszokowany dobrymi wynikami swoich reklam, a zdobywanie nowych zamówień przyjdzie Ci z łatwością.
Leave A Comment