Lubię wracać do biografii, historii, anegdot o wielkich ludziach reklamy.

Jedną z takich osobowości był Bill Bernbach.

Poza tym, że genialnie pisał, był także jednym z trzech założycieli agencji Doyle Dane Bernbach (DDB).

Podobno na krótko przed śmiercią zapytano go, jakie zmiany jego zdaniem nadejdą w reklamie w latach osiemdziesiątych (dwudziesty wiek). Bernbach odpowiedział tak:

“Natura ludzka nie zmieniła się przez miliard lat i nie zmieni się przez następne miliardy, zmieniają się tylko rzeczy powierzchowne.

Modnie jest mówić o zmieniającym się człowieku, ale nadawca przekazu reklamowego musi się skupić na tym, co w człowieku niezmienne.

Musi pamiętać jakie impulsy nim kierują, jakie instynkty dominują w jego działaniu, i nie ulegać słowom, które często ukrywają prawdziwe motywy.

Jeśli to wiesz, możesz dotknąć istoty człowieka. Jedno nie zmieni się na pewno: twórca, który potrafi wejrzeć w ludzką naturę, mający talent, aby poruszać ludzi i na nich wpływać, na pewno odniesie sukces.

Bez tych cech poniesie klęskę”.

Mistrzowska lekcja – copywriting w pigułce.

Najskuteczniejszy i najwydajniejszy sposób sprzedaży – skupić się na człowieku.

Zrób tylko to – będziesz zszokowany dobrymi wynikami swoich reklam, a zdobywanie nowych zamówień przyjdzie Ci z łatwością.  

Udostępnij na Facebooku!