Czy to w ogóle możliwe? Zobacz 10 elementów z mojej oferty, którą podniosłem sprzedaż pewnego produktu o 189,35%. Nie potrzebujesz doświadczenia i copywriterskich zdolności, żeby powtórzyć ten wynik w swojej branży – po prostu budujesz tekst z gotowych elementów, które Ci dam. Jakie to elementy i jak to zrobić? Już wszystko wyjaśniam.

 

1.NAGŁÓWEK Z „GŁOWY” KLIENTA

 

Nagłówek jest najważniejszy. Jak go napisać? Są różne sposoby. Posłuchaj o tym, który zadziałał u mnie. Stwórz nagłówek będący naturalnym pytaniem, które Twój klient stawia sobie w głowie. Zastanów się, co wpisuje w wyszukiwarkę. Na jakie pytania wciąż szuka odpowiedzi. Napisz na przykład tak:

 

Jak mieć nieograniczoną motywację do działania?

 

2.NIECH KIWA GŁOWĄ

 

Złap jak najszybciej wspólny język z czytelnikiem. Pokaż mu, że go rozumiesz. Nie zaczynaj od wciskania produktu. Wejdź do głowy klienta i „połącz” się z jego wewnętrznym dialogiem. Wtedy będzie czytał. Możesz napisać tak:

 

O motywacji wiesz już wszystko, prawda? Znasz tyle książek i widziałeś mnóstwo filmów.

 

3.KRÓTKIE PIERWSZE ZDANIE

 

Pierwsze zdanie niech będzie krótkie. Zadaj prowokujące pytanie, powiedz o ciekawej obserwacji. Zacznij opowiadać wciągającą historię. Uczyń pierwsze zdanie prostym. Pozostawisz dzięki temu w czytelniku wrażenie, że tekst będzie łatwy w czytaniu. Napisz 5 wersji pierwszego zdania i wybierz to najlepsze.

 

4.JAK NAJSZYBCIEJ POWIEDZ, CO MASZ DLA KLIENTA

 

Zapomnij o długiej i nudnej historyjce na dzień dobry. Dla dobra sprzedaży powiedz, o czym będzie tekst. Połącz tę informację z silną i porywającą obietnicą korzyści, której nie sposób się oprzeć. Opracuj silne USP.

 

5.OPOWIEDZ WCIĄGAJĄCĄ HISTORIĘ

 

W swojej ofercie opowiedziałem historię bohatera walczącego o realizację celu. Przedstaw bohatera, jego cel, przeciwności i jak po przełomie udaje mu się osiągnąć swój cel. Efektem jego walki jest Twój wspaniały produkt. Przemycaj w swojej historii wartość produktu. Uczyń z bohatera człowieka podobnego do swojego klienta – pokaż jego rozterki, emocje targające nim na co dzień i te same koszmary budzące go noc w noc.

 

6.SKANOWALNE ŚRÓDTYTUŁY

 

W mojej ofercie każdy nowy rozdział z historii bohatera otwierałem śródtytułem. Dlaczego? Osoby skanujące zatrzymują się na śródtytułach. Tekst podzielony nimi wydaje się bardziej strawny. Przedstaw w śródtytułach korzyści, pokaż problemy, opowiedz historię. Na przykład tak: ­

 

Dlaczego najlepsi są najlepsi? ­

Bliscy mówią: znajdź normalną pracę ­

Kolejne porażki

 

7.WCIĄGAJĄCE ZAKOŃCZENIE AKAPITÓW

 

Żeby tekst sprzedawał musi być przeczytany. Jak to zrobić? Weź do ręki jedną ze swoich ofert i spójrz na zakończenia akapitów. Jak się kończą? Zachęcają do przeczytania kolejnego akapitu? Daj w nich jakąś małą obietnicę. Daj zapowiedź tego, co za chwile się stanie. Choćby w ten sposób: ­

 

Cena jaką przyszło mi płacić za moje marzenia, była wysoka. ­

Teraz wiem, że najlepsi są najlepsi, bo wiedzą… ­

Dlaczego trudno Ci wytrwać w swoich postanowieniach? Oto rozwiązanie.

 

8.NATURALNE BULLETY

 

Zachęcaj i zaciekawiaj. Zadaj sobie pytania, które rodzą się głowie Twojego klienta, a potem na nie odpowiedz. Spisz pragnienia, potrzeby i problemy Twoich klientów. Zamień je sprytnie na kuszące obietnice. Choćby i tak: ­

 

Poznaj wreszcie całą prawdę o wizualizacji.

O tym, jak prawidłowo stosować ją w motywacji. ­

Jak korzystać z intuicji przy rozwiązywaniu problemów. ­

Dlaczego mając motyw, brakuje Ci akcji i tylko fantazjujesz – jak najlepsi osiągają swoje cele.

 

9.ODPOWIEDZ NA OBIEKCJE

 

Zbierz obiekcje swojego klienta i odpowiedz na nie. Możesz zrobić dla nich nawet oddzielną sekcję w ofercie. Nie walcz z obiekcjami. Potraktuj je jako pytania osoby, która jest już zainteresowana Twoim produktem. Zamieniasz wtedy nachalne przekonywanie w zwykłą rozmowę, gdzie rozmawiasz ze swoim najlepszym znajomym.

 

10.CTA Z MOŻLIWOŚCIĄ WYBORU

 

Daj wybór. Ludzie lubią mieć wybór. Twój czytelnik nie poczuje się wtedy osaczony. Daj mu 2 wyjścia. Pokaż jego przyszłość z Twoim produktem i bez niego. Wpompuj w to silne emocje. Koniec to idealne miejsce na podkręcenie oferty. Możesz napisać na przykład tak:

 

Czy wolisz wstawać i zasypiać z poczuciem winy za stracony dzień? Teraz nie zdajesz sobie z tego sprawy. Życie dogonię Cię w najmniej spodziewanym momencie. Ten dzień i tak się skończy. Wolisz go stracić czy wycisnąć na maksa?

 

 Chcesz więcej?

 

Napisałem kiedyś 7 dodatkowych porad, które są idealnym dopełneniem tych 10.

 

Jedna z nich sprawia, że nudny tekst staje się chętnie czytany i trudno odłożyć go na później. Inna wskazówka pokazuje jak łatwo i szybko zwiększyć wartość produktu w oczach klienta. Żebyś miał wszystkie 17 wskazówek w jednym miejscu zrobiłem z nich checklistę. Mając ją pod ręką nigdy nie zapomnisz o żadnym elemencie zwiększającym skuteczność tekstu.

Cześć. Nazywam się Bartek Krawczyk. Jestem autorem tego bloga.

Copywriter, autor tego bloga. Chcesz mnie o coś zapytać lub zlecić napisanie tekstu? Tu zrobisz to najszybciej >>

Szukasz copywritera? Kliknij tutaj.

Udostępnij na Facebooku!