Dziś o nietypowym jak na te czasy sposobie pisania.

Wielu znakomitych copywriterów 100 lat temu, 50 lat temu i nawet dziś tak pisze swoje najlepsze teksty.

Jest na YouTubie taki krótki filmik, trwa 1:40.

Woody Allen pokazuje w nim biurko, na którym pracuje.

Zwykłe drewniane biurko obok okna, oparte o ścianę.

Na biurku kartki, papiery i stara, niemiecka maszyna do pisania.

Żaden MacBook, tablet czy komputer stacjonarny. Zwykła toporna maszyna do pisania. Kupił ją w wieku 16 lat za 40 dolarów.

Pisze na niej swoje wszystkie scenariusze, teksty piosenek, artykuły do gazet.

Podobno facet bez pasji głupieje.

Jedni kochają byczyć się przed telewizorem na kanapie i oglądać seriale, inni reperować samochody a ja kocham papier i wszystko, co związane z pisaniem.

Może nie powinienem tego mówić, ale dziś przez tę miłość straciłem prawie cały poranek na oglądaniu maszyn do pisania.

Na 30ste urodziny dostałem od żony klawiaturę, która przypomina maszynę do pisania. Gdy ona rano śpi, nie mogę na niej pracować, bo uderzenia w klawiaturę stawiają nieboszczyka na nogi.

A ten dźwięk dzwoneczka w maszynie do pisania, który daje znać, że trzeba przeskakiwać do następnego wiersza? Miód na moje uszy!   

Może się zdziwisz, ale wielu copywriterów nadal pisze swoje teksty na kartce, długopisem.

Mamy XXI wiek, aplikacje, laptopy, więc ciężko w to uwierzyć. Ba! Sam piszę mnóstwo tekstów na kartce, dopiero potem przepisuje je do komputera. Próbowałeś kiedyś?

U mnie to się sprawdza genialnie, bo włącza się turboproduktywność. Nie rozprasza mnie facebook, nie zaglądam na pocztę. Ustawiam stoper na 30 minut i piszę. Gdy zegarek zadzwoni, to co napisałem, przepisuje do komputera w niezmienionej formie.

W tym czasie pojawiają się w głowie myśli typu: tu trzeba coś dopisać, tu uzupełnić, tu przydałby się dowód skuteczności i tak dalej i tak dalej.  

W ten sposób napisałem też mój krótki podręcznik z 44 technikami zwiększającymi skuteczność tekstu reklamowego. 

Masz mało czasu i chcesz wiedzieć, co w copywritingu jest ważne? Pobierz go na swój dysk i zwiększ konwersję >>>

Udostępnij na Facebooku!