W tym krótkim artykule pokażę Ci prosty sposób na szybkie pisanie tekstów reklamowych. Czy taka wiedza przyda Ci się w Twoim biznesie?

Pamiętam moje początki. Ukończenie dłuższego tekstu reklamowego było dla mnie koszmarem. Research, robienie notatek, mnóstwo zapisanych stron, a to wszystko zanim zacząłem jeszcze pisać tekst! Tak wiele pracy, że aż na sam koniec traciłem zapał i entuzjazm, by dokończyć tekst.

Pewnego dnia siedząc przy biurku wczytywałem się w kurs copywritingu Michaela Mastertona. Jest on od wielu lat mentorem dla setek copywriterów na całym świecie i autorem wielu świetnych publikacji o copywritingu.

Słynie z tego, że poprzez copywriting dał wielu osobom drugie życie. Nauczył je copywritingu na tyle dobrze, że słabo opłacane etaty zmienili na karierę copywritera i zarobki rzędu 300,000 dolarów rocznie i więcej.

Czytając jeden z jego kursów trafiłem na rozdział, w którym pisał jak zaczyna pracę nad tekstem reklamowym. Przeczytałem te kilka stron i pomyślałem od razu: “WOOOW przecież to oczywiste, dlaczego nie pracowałem w ten sposób do tej pory?!”

Ta metoda jest banalnie prosta i dlatego skuteczna.  

Metoda, która przyspiesza proces pisania

Zanim zaczniesz pracę nad reklamą zapisz w edytorze tekstu lub na kartce elementy, z których zbudowany będzie Twój tekst.

Na przykład ten artykuł, który teraz czytasz zbudowany jest z kilku elementów: nagłówek, lead, propozycja/oferta, dowody, podsumowanie, wezwanie do akcji.

Dlaczego ważne jest by zrobić to już na początku pracy nad tekstem?

Ponieważ podczas zbierania notatek będą wpadać Ci do głowy różne pomysły typu “To zdanie będzie idealne na nagłówek”, “To zdanie można dopracować i będzie świetny lead”, “To świetny pomysł na wezwanie do działania”, dobrze zapisywać je od razu w odpowiednim miejscu. W ten sposób oszczędzisz sobie czasu na ponownym przeglądaniu wszystkich notatek.  

Ok, już wiesz co zrobić jeszcze przed pisaniem tekstu, żeby czas od myśli do opublikowania tekstu mocno skrócić. To pomoże Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu, który potem straciłbyś na ponowne przeglądanie notatek.

A Ty pisząc swoje teksty korzystasz z jakiegoś schematu?  

 

 

Udostępnij na Facebooku!