Ścigasz się, czy patrzysz biernie na konkurencję?

W sobotę w Londynie stało się coś, co zatrzymało świat. A za chwilę powiem Ci co to ma wspólnego z Tobą i Twoim biznesem. Wracając przed 23 do domu, pogłośniłem radio w samochodzie.

 

W Londynie trwają lekkoatletyczne mistrzostwa świata. Usain Bolt – maszyna do zdobywania złotych medali przegrał na oczach całego świata finałowy bieg na 100 metrów. Nie zajął nawet drugiego miejsca. Przegrał o 3 setne sekundy. W tym czasie nie zdążysz nawet mrugnąć okiem.

 

Jeżeli sprzedajesz jakiś produkt lub usługę to prawdopodobnie tak jak Bolt masz w swojej kategorii konkurencję, która chce Cię wyprzedzić w biegu po zamówienie. Pewnie też obserwujesz swoje statystyki i widzisz jak wiele jest kilkusekundowych odwiedzin. Od startu (wejścia na stronę) do mety (kliknięcia w krzyżyk zamykający stronę) mija kilka sekund. Ile tekstu można przeczytać w tak krótkim czasie? Jedno zdanie? Dwa? No może trzy.

 

Dlatego to od nagłówka Twojej oferty, tekstu na stronie, e-maila i pierwszego zdania zależy czy zdołasz rozpędzić już na pierwszych metrach swoją ofertę, czy spalisz start w blokach. Zatrzymaj się na chwilę i zobacz jak wiele myśli krąży w głowie Twojego klienta, gdy wchodzi na Twoją stronę.

 

Czy nie spalę?

Czy się przewrócę?

Czy to będzie szybki bieg?

Ciekawe jak duży będzie wiatr?

 

Zobacz, przez te kilka sekund, które jest na Twojej stronie wystarcza mu, by stwierdzić: ok, nie ma tu nic ciekawego dla mnie. Twój tekst nie odpowiada na jego pytania. Już wiesz, co musisz zmienić? Jeżeli nie dasz szybko satysfakcjonującej odpowiedzi na każde z jego ważnych pytań, to tracisz klienta.

 

Gdy siądziesz następnym razem do pisania tekstu – skup się na człowieku. Wypisz na oddzielnej kartce wszystko, o co pyta. Potem daj rozstrzygające odpowiedzi na każde z tych pytań. Na koniec ułóż z odpowiedzi tekst (tu pokazuje jak to zrobić dobrze).

 

Jest też inne wyjście – bieg po szybszym wewnętrznym torze. Jeżeli nie chcesz tylko obserwować jak mija Cię konkurencja na ostatniej prostej to skorzystaj z audytu i pobij własny rekord … sprzedaży.

 

 

Udostępnij na Facebooku!