Przychodzi ten czas, musisz usiąść i napisać ofertę. Włączyć Worda i zacząć stukać palcami w klawiaturę. Czas ucieka, doba nie jest z gumy, a tekst sam się nie napisze. No właśnie, napisze, a przecież…

Tu nie chodzi o pisanie

Eugene Schwartz – genialny copywriter, powiedział, że tekst reklamowy NIE JEST pisany. Tekst się składa. Schwartz napisał mnóstwo skutecznych ofert, klasyków reklamy, więc nie mógł się mylić. O co chodzi ze składaniem tekstu?

Podczas researchu odkrywasz informacje, o tym kim jest Twój klient – jakie ma pragnienia, problemy, potrzeby. Poznajesz reklamowany produkt. Wypełniasz głowę i kartkę informacjami niezbędnymi do stworzenia reklamy, która nie jest fikcją, bo mówi o konkretach.

Podczas etapu badania tworzysz wiele notatek. Wśród nich masz na pewno mnóstwo gotowych “obrazów” poruszających wyobraźnię klienta. Twoim zadaniem jest teraz wyciągnąć i umieścić w tekście reklamy te najsilniej przemawiające do jego emocji i rozumu.

Widzisz, zakładam, że jesteś na początku swojej przygody z copywritingiem, dlatego potrzebujesz naprawdę prostego szablonu, który ułatwi Ci pracę, rozpędzi Ciebie i Twoje pisanie, a w efekcie pozwoli Ci w krótkim czasie ukończyć i sprzedać z zyskiem wiele tekstów.

Dzięki temu będziesz mógł już zacząć zarabiać, nawet jeżeli dopiero zaczynasz i nie masz jeszcze dużego doświadczenia, nikt Cię nie zna i brakuje Ci klientów. Po pierwszym miesiącu będziesz daleko z przodu przed tymi, którzy ciągle klepią teksty za kilkanaście złotych za 1000 znaków ze spacjami. I jeszcze dalej przed tymi, którzy nic nie piszą, tylko ciągle czytają, kupują szkolenia, bo czują, że jeszcze nie wszystko wiedzą.

Szablon skutecznej oferty

Każda skuteczna reklama posiada swoją strukturę. Dla większości klientów, czy początkujących copywriterów jest ona niewidzialna. Dziś rozszyfruję przed Tobą jeden z szablonów. Pomaga mi szybko pisać skuteczne oferty. Tobie też pomoże.

1.Obietnica

Copywriting to składanie obietnic. Wartościowych obietnic dla Twojego klienta. Podstawowe pytanie, jakie musisz mieć w swojej głowie pisząc tekst reklamowy, brzmi “po co mi to?”.

To pytanie zadaje sobie Twój klient czytając każde zdanie oferty. Pisząc dowolny tekst reklamowy musisz wyzbyć się własnego ego i wejść w buty klienta. Wielu copywriterów skarży się na blok pisarski. Czym on w ogóle jest? Moim zdaniem objawia się wtedy, gdy zaczynasz wymyślać słowa, zaczynasz wymyślać tekst, zamiast bazować na wiedzy o kliencie i produkcie.

Silna obietnica to przede wszystkim pokazanie klientowi, co Twój produkt ZROBI DLA NIEGO. Znajdź strach, bądź pragnienie obecne w życiu Twojego klienta. I podłącz się swoim tekstem reklamowym do tego, co już klient czuje. Wyeliminuj jego strach, albo podsyć pragnienie.

2.”Obraz”

Jak podgrzać jeszcze bardziej obietnicę do granic czerwoności? Przenieś swojego klienta w czasie. Wymaluj obraz tej korzyści w jego umyśle – spraw, by zobaczył siebie, wolnego od problemów, osiągającego to na czym mu zależy.

Nie skupiaj się na samym produkcie, skup się na doznaniach z jego korzystania, codziennych sytuacjach, gdy Twój klient korzysta z produktu. Nie sprzedawaj telefonu – sprzedawaj możliwość rozmowy z kimś bliskim, w każdej chwili, mimo dużej odległości. Nie sprzedawaj steku, sprzedawaj jego skwierczenie – co oznacza, najważniejsze korzyści z jego użytkowania, posiadania. Jeżeli chcesz rozwinąć ten temat, to pisałem o tym tutaj.

3.Dowód

Jeżeli jesteś na tym etapie, to znaczy, że złożyłeś wcześniej wiele obietnic. Co teraz? Udowodnij we wiarygodny dla Twojego klienta sposób, że wszystko, co mówisz jest prawdą.

Postaraj się, by za każdą obietnicą stał mocny dowód, a najlepiej kilka, które bezapelacyjnie wspierają obiecywane efekty. Przykład: jeżeli obiecujesz, że Twój kurs nauczy w 2 miesiące nawet początkującego mówić płynnie po angielsku, to wytłumacz jaki mechanizm stoi za tym sposobem nauki. Skąd to się bierze, jak to jest możliwe? Dodaj do tekstu wypowiedzi klientów, niech opiszą historię swojej przemiany. Nie oszczędzaj miejsca w reklamie na dowody, ponieważ zawsze podnoszą one poziom konwersji na Twoją korzyść.

4.USP

Termin kojarzony przez większość marketerów. W dobie coraz większej ilości produktów, usług, zalewających rynek, coraz trudniej się wyróżnić. Klienci wszędzie widzą te same obietnice, żadnego powiewu nowości, a nasz mózg uwielbia nowinki. Żywi się nimi. To miejsce na to by powiedzieć klientowi dlaczego Twój produkt jest najlepszy i dlaczego jest jedyną odpowiedzią na jego potrzeby.

5.Zamknięcie poprzez złożenie propozycji

Zamknij swoją ofertę poprzez złożenie wyjątkowej propozycji dla klienta. Podsumuj, co dokładnie klient dostaje za swoje pieniądze jeśli dokona zakupu. Wspomnij o bonusach, daj ograniczenie czasowe bądź ilościowe produktu. Powiedz jak produkt zostanie mu dostarczony, co się stanie bezpośrednio po złożeniu przez niego zamówienia. Odpowiedz na jego wszystkie pytania, powiedz dlaczego ma kupić teraz i co straci jeśli odłoży decyzję w czasie. Złóż mu propozycję nie do odrzucenia.

Dobra wiadomość

Masz już szablon pomocny w pisaniu, ale przed Tobą nadal wiele pracy. Widzisz, copywriterzy piszący skuteczniejsze teksty, niż Twoje obecne, zarabiają więcej niż Ty, nie dlatego, że mają nadludzkie umiejętności, rzadki talent. Robią to ponieważ napisali dużo więcej tekstów niż Ty. Dobra wiadomość jest taka, że też możesz być na ich miejscu, a potrzebujesz tylko włożyć w pisanie dużo więcej energii i czasu.

Zadanie

Wybierz 5 prawdziwych produktów, sprzedawanych w Internecie, a następnie napisz do nich w najbliższym tygodniu nowe teksty. Skuteczniejsze, bardziej przekonujące – wykorzystaj poznany szablon. Zacznij teraz i przez następne pięć dni pisz codziennie jedną reklamę. A potem wyślij ją do potencjalnego klienta. A jeżeli jesteś przedsiębiorcą, nie piszesz a potrzebujesz tekstu dla swojego produktu, to napisz do mnie >>

 

 

Udostępnij na Facebooku!