“Kogo oni chcą nabrać?”. Tak reagują ludzie czytający reklamę, w której pełno obietnic bez pokrycia. Obietnica wielkich korzyści pobudza emocje, a one są niezbędne do zakupu. Ale bez faktów i dowodów karmiących racjonalną część mózgu wielkie obietnice pozostają tylko bełkotem marketingowym, na który nikt nie chce się nabrać.

Ale czy samo “doładowanie” oferty dowodami potwierdzającymi Twoje obietnice wystarczy, by podnieść sprzedaż? Mimo wszystko dobrze przedstawić je pewnej kolejności. W efekcie ludzie czytający Twoją reklamę uwierzą w obietnicę, zanim ją przedstawisz. Jak to możliwe?

Reklama, która stała się klasykiem

Wiele razy pisałem na tym blogu jak ważne dla copywritera jest czytanie i analizowanie reklam, które potwierdziły skuteczność w wielu testach. Czytając je możesz wyciągać gotowe schematy, których używali najlepsi copywriterzy.  

Dziś o słynnej reklamie, której nagłówek brzmiał “Why Some People Almost Always Make Money in the Stock Market”. Tu znajdziesz link do całej reklamy.

Zobacz w jaki sposób copywriter przedstawił autora sprzedawanego kursu.

“After 40 years as a stock market investor, writer, broker and adviser G.M.Loeb is more convinced than ever of the answer: most investors have mistaken ideas about true financial safety”.

“According to Mr.Loeb, who is a partner in the famed brokerage firm of E.F.Hutton & Company…”

“What makes Mr.Loeb’s daring rules so impressive is that he is not an ivory-tower theorist who merely tested his ideas “on paper”. Instead, he is one teacher who for 40 years has practiced with cold cash what he preaches. And with big-profit results – for, as Newsweek says, this book is “written by a man who has outsmarted the market for years”.

Zwróć na to uwagę – zanim copywriter przedstawi obietnicę, argument z którym chce by czytelnik się zgodził, mówi on o autorze – jego dokonaniach. Dzięki temu obietnica zyskuje na wiarygodności i dużo łatwiej przyjąć ją za prawdziwą, ponieważ “stoi” za nią ekspert.  

Krótki test

Zobacz jak brzmiałyby te same obietnice bez wcześniejszego przedstawienia autora. Spójrz jak bardzo tekst traci wtedy na wiarygodności.  

Zanim przedstawisz argument, z którym chcesz by zgodził się Twój czytelnik, możesz napisać o człowieku, autorze, który stworzył ten produkt. Znajdź w jego biografii jakiś ciekawy szczegół, który sprawi, że obietnice staną się bardziej wiarygodne.  

Sprawdź czy w swojej reklamie odpowiadasz na pytanie KTO? Potencjalnego klienta interesuje kto jest autorem, jakie ma osiągnięcia, jakie porażki, dlaczego stworzył ten produkt, jaką ma przeszłość. Poszukaj odpowiedzi na te pytania, ponieważ, to zawsze będzie interesowało Twojego potencjalnego klienta.

 

Udostępnij na Facebooku!