Jak często zadajesz sobie to pytanie, gdy siadasz do pisania? Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, a zwłaszcza copywriterem, to od tego co napiszesz zależy ile zarobisz.

 

Dziś pokażę Ci, co możesz zrobić w 5 minut, by mieć tematy na e-maile, wpisy na blogu na kolejny miesiąc. Zainteresowany?

 

Wieczorem, przed snem usiądź z kartką i długopisem. Wytęż swoją pamięć i przypomnij sobie, co dziś robiłeś. Weźmy mój przykład z wczoraj. Kilka czynności: wstałem o 5.30, obejrzałem kilka odcinków pewnego serialu, byłem nad jeziorem, wracając znad jeziora mijaliśmy kilkukilometrowy korek samochodów.

 

Teraz Twoja kolej. Zapisz na kartce czynności, zdarzenia, zapamiętane sytuacje, widoki, coś co zrobiło na Tobie pozytywne/negatywne wrażenie.

 

Ok, teraz opisz tę sytuację normalnie jakbyś relacjonował ją komuś bliskiemu. Na razie skup się na tym, żeby ją przekazać, potem zajmiesz się redakcją i poprawianiem stylistyki i błędów. Daj sobie na to 10 minut. Napisane?

 

Ok i co teraz? Jak połączyć tę historię z produktem lub usługą, którą sprzedajesz?

 

Wróćmy do moich czynności, które wczoraj robiłem. Oglądanie serialu i korek samochodów, który mijaliśmy.

 

Odcinek serialu: zauważyłem, że jest pewien schemat każdego odcinka (i odnoszę to do mojego produktu) pisząc, że jeżeli chcesz żeby Twoje emaile były czytane, filmy oglądane to muszą być one tworzone według pewnego schematu, który daje sukces.

 

Korek samochodów: ludzie robią wszystko na ostatnią chwilę, my pojechaliśmy z rana bo musieliśmy załatwić coś po południu będąc w domu, dlatego musisz dać ludziom silny bodziec do działania, bo inaczej ugrzęzną w korku i nie dotrą do Twojego produktu, ugrzęzną w korku codziennych spraw i zapomną o Tobie. Daj silny bodziec do działania TERAZ.

 

To jest schemat. Musisz go mieć zanim zaczniesz pisać e-maila bądź wpis na bloga.

 

Korzystaj z tego schematu, a nie będziesz mieć problemu z tym, o czym pisać, żeby było interesująco, a sprzedaż wzrastała.

 

Opowiedz historię i dając wartość połącz ją ze swoim produktem. Niedługo podzielę się z Tobą wskazówkami jak pisać przekonująco o swoim produkcie w tego typu e-mailach.

 

Udostępnij na Facebooku!