Podpatrzyłem tę zasadę w książce Raya Edwardsa “How to write copy that sells”. Skoro pisze on reklamy dla takich ludzi jak Tony Robbins czy Jack Canfield, warto oddać mu na chwilę głos.

Co zrobić jeszcze przed pisaniem tekstu, by podnieść jego późniejszą skuteczność? Nie chodzi tu o research, czyli poznanie swojego klienta, produktu i rynku. Co Edwards ma na ten temat do powiedzenia?

“Copy Thesis”

Ray Edwards mówi na początku swojej książki o pewnej zasadzie. Skraca ona całe “przesłanie” Twojej reklamy do jednego zdania. Wszystko po to by wykrystalizować w swojej głowie i głowie klienta, główny przekaz, a także stworzyć jednozdaniowe streszczenie, podsumowanie, obietnicę, której klient nie będzie się w stanie oprzeć.

Oto formuła:

Od teraz każdy [Twój klient] może [rozwiązać swój problem] używając [Twój produkt], ponieważ [jak to rozwiązuje problem]

Jak wyglądałby przykład dla artykułu, który teraz czytasz?

Od teraz każdy copywriter może pisać skuteczne teksty reklamowe, używając formuły “Copy Thesis” copywritera Raya Edwardsa, ponieważ w jednym zdaniu streszcza ona Twój komunikat do jednej obietnicy, tworząc propozycję, której klient nie potrafi odrzucić.

To przykład pisany na szybko. Jeżeli potrzebujesz więcej przykładów sięgnij po książkę Edwardsa.

Gdy zaczniesz pracować z tą metodą przy pisaniu dowolnego tekstu, szybko zauważysz, że pisanie stanie się dla Ciebie prostsze. Wprowadzi ona do Twoich tekstów pełną dyscyplinę słowną i myślową. To jedno zdanie stanie się Twoim kompasem, podczas pisania, który nie pozwoli Ci zboczyć z właściwej ścieżki. Łatwiej będzie Ci utrzymać spójną strukturę tekstu Twojej reklamy.

Twoja kolej

Prześledź swoje ostatnie 10 wpisów, które masz na blogu. Czy łatwo wpisać je w tę strukturę? Jeżeli nie, przepisz je jeszcze raz.

 

 

Udostępnij na Facebooku!