Pisanie długich, kilkunastostronicowych reklam jest trudne. Niewielu copywriterów potrafi pisać ten rodzaj ogłoszeń reklamowych. Dziś o tym jak pisać krótkie teksty reklamowe. Nie będę pisał tu o zaletach i ograniczeniach korzystania z małych ogłoszeń reklamowych. Skupię się raczej na jego sugestiach dotyczących uzyskiwania największego efektu w małych ogłoszeniach reklamowych. A jak to zrobić, opowiada John Caples – as copywritingu i autor Skutecznej Reklamy, dzieła dla ludzi piszących reklamy.

Caples już na początku rozdziału o krótkich ogłoszeniach reklamowych opowiada ciekawą historię…

Małe ogłoszenia reklamowe sprawdzały się w przypadku pasa odchudzającego, ponieważ jego działanie jest łatwe do wyjaśnienia. Wizerunek ściśniętego w pasie mężczyzny i kilka linijek tekstu to wszystko, co było potrzebne, aby wyjaśnić, jak działa ten produkt.

Z drugiej strony mężczyźni są bardzo sceptycznie nastawieni do specyfików na porost włosów. Wytłumaczenie działania tego produktu wymaga długiego, naukowego wyjaśnienia, jak również dużej ilości zapewnień zadowolonych klientów, dowodzących, że lek naprawdę działa. Dlatego pożądane są ogłoszenia na całą stronę. Reklama drobna daje nam dostatecznie dużo miejsca na skuteczne przekonanie do specyfiku na porost włosów.

Jak pisać krótkie teksty reklamowe – skuteczne sposoby pisania

Caples w książce Skuteczna Reklama daje wiele przykładów tego jak pisać krótkie teksty reklamowe, które dają ogromny odzew. Krótkie ogłoszenie reklamowe musi być pełne treści i bogate w informacje. Dlatego nie ma miejsca na przydługie historie. Musisz pisać wprost, od razu wyłożyć kawę na ławę, czyli swoją ofertę.

Miło nam będzie wysłać, zgodnie z Państwa życzeniem, kopię broszury, bez dodatkowych opłat – > Darmowa broszura.

Caples radzi…

Jednym ze sposobów na stworzenie dobrego małego ogłoszenia jest skrócenie tekstu reklamowego z dużej reklamy. Wytnij wstęp, wyrzuć wszystkie niepotrzebne słowa. Zamień długie wyrazy na krótkie. A co jeśli nie masz długiej reklamy, którą możesz skrócić? I tu Caples przychodzi z prostą poradą. Napisz dziś długą reklamę, a jutro ją skróć. To może być przydatne dla większości osób piszących teksty reklamowe, bo dopada je opór, gdy piszą reklamę, bo najczęściej mają przed oczami to, że piszą właśnie ostateczną wersję reklamy i każde słowo musi być na swoim miejscu. Każde słowo, które teraz piszę, będzie na pewno w ostatecznej wersji reklamy.

Jeżeli nie wiesz jak zabrać się za pisanie takiego ogłoszenia, użyj modelu AIDA. To czteroliterowy akronim: Attention, Interest, Desire, Action. Zdobądź uwagę, zainteresuj, wzbudź pożądanie i zachęć do działania. Przejrzyj swoje notatki o potencjalnym kliencie, produkcie, rynku. Zobacz, co możesz dopasować do każdego z elementów modelu AIDA. Zacznij od jednego zdania do każdego elementu AIDA. Teraz możesz je swobodnie rozwijać. Trzymaj się tego modelu, a Twojemu tekstowi niczego nie zabraknie, by dobrze sprzedawał.

Jak pisać nagłówki do małych ogłoszeń reklamowych

W małych ogłoszeniach masz mocno ograniczoną przestrzeń reklamową. Dlatego Caples pisze, że jeżeli uda Ci się znaleźć jedno słowo, które spełniać będzie zadanie nagłówka, to wykorzystaj je, ponieważ będzie to najlepsze rozwiązanie. Przykłady?

Rachunkowość

Niesłyszący

Pożyczki

250 dolarów w tydzień

15 minut dziennie

Zwrot pieniędzy gwarantowany

48-stronicowa darmowa broszura

Bez wysyłania pieniędzy

Caples czerpiąc ze swojego bogatego doświadczenia radzi, by używać nagłówków, które mają w sobie dużo informacji i są jednocześnie krótkie. A jeżeli potrzebujesz krótkiego ogłoszenia reklamowego, które wpłynie na sprzedaż Twojego produktu lub usług, napisz do mnie, pomogę >>>

 

Udostępnij na Facebooku!