Jeżeli dużo czytasz, to pokaże Ci sposób, dzięki któremu dowolna książka, artykuł, e-mail pomogą Ci pisać każdego dnia kilka dłuższych reklamowych tekstów.

Wyrób w sobie nawyk zauważania pewnych reguł, formuł w tekstach, które czytasz. Proces jest prosty – zauważasz, zaznaczasz, wklejasz do swojego swipe file.

Jak to robić?

Pokaże Ci na przykładzie. Mam pod ręką książkę “Wywieranie wpływu na ludzi” Roberta Cialdiniego.

Pierwsze zdanie ze wstępu brzmi: “Teraz mogę się do tego przyznać. Zawsze zbyt szybko dawałem się naciągać.[…] Zapewne właśnie zawsze ten rodzaj doświadczeń towarzyszących mi przez całe życie zdecydował o moim zainteresowaniu problematyką ulegania wpływowi innych.” Czego możesz dowiedzieć się z tego fragmentu? Co możesz wciąż dla siebie?

  • pierwsze zdanie powinno być krótkie.
  • pierwsze zdanie powinno budzić ciekawość i wciągać w resztę tekstu.
  • autor opowiedział w pierwszym akapicie skąd wziął się pomysł na napisanie tej książki. Odpowiada na pytanie “dlaczego?”

Inny przykład z tej samej książki. “W mniej lub bardziej podobny sposób udało mi się spenetrować pewną liczbę agencji reklamowych, agencji zajmujących się kształtowaniem tak zwanych public relations, bądź też zbieraniem funduszy na takie czy inne cele” .

Tu autor pokazuje wartość swojego rozwiązania, dając odpowiedź na pytanie “dlaczego warto uczyć się ode mnie?”, “skąd ta wiedza pochodzi?”

Jeszcze jeden przykład: “zawodowi praktycy utrzymują się ze swojej wiedzy o wpływie społecznym, dlatego też nie mogą pozwolić sobie na amatorszczyznę”.

Kolejna ciekawa formuła. Zobacz, gdy będziesz chciał przekonać swojego klienta do tego, że warto Ci wierzyć, zawsze możesz napisać  “utrzymuje się ze swojej wiedzy o [Twoja nisza], dlatego nie mogę pozwolić sobie na amatorszczyznę”.

To proste. Zapisuj zdania, akapity, formuły, które dają Ci odpowiedź na nurtujące Cię pytanie, sprawiają, że chcesz czytać dalej, budzą w Tobie emocje. Praktykuj uważność w czytaniu. Dzięki temu zaczniesz patrzeć “pod słowa” i lepiej rozumieć perswazyjny język. A to oznacza, że chcąc nie chcąc sam zaczniesz pisać bardziej przekonująco.

30 dniowe wyzwanie

Od dziś przez następne 30 dni. Czytając każdy tekst zauważaj formuły, prawidłowości i buduj z nich swój swipe file – bank skutecznych tekstów.

Powodzenia!

 

 

Udostępnij na Facebooku!