Piszesz nagłówki z pomocą gotowych szablonów? Nie ma w tym nic złego, ale wiele osób robiąc to popełnia mały błąd, tracąc przez niego najlepszych klientów.

Szablon jest ok, jeżeli umiesz wypełnić go dobrą treścią. A czym jest ta dobra treść i jak ją znaleźć?

Fundament copywritingu

Odpowiedź leży w fundamencie copywritingu. W pewnej czynności, bez wykonania której żaden świetny copywriter nie bierze się za pisanie choćby jednego słowa oferty. W tym elemencie pracy kryje się sekret skuteczności najlepiej opłacanych copywriterów.

Porządny research, bo o nim mowa. Potrzebujesz informacji o swoim kliencie. Jakich? Pisałem o tym tutaj.

Gdy już wypełnisz kartkę i głowę informacjami o swoim kliencie, pora rozgrzać umysł. Weź 20 najlepszych nagłówków w historii reklamy bezpośredniej. Znajdziesz je bez problemu w Internecie. Przemodeluj je by zachować formułę i wpisać w nią swój produkt. Potrzebujesz przykładu?

Klasyczny nagłówek: Czy popełniasz te błędy mówiąc po angielsku?

Przeróbka: Czy popełniasz te błędy pisząc nagłówek do artykułu na blog?

Teraz Twoja kolej.

Przykład nagłówka

Najlepiej uczyć się na przykładach, dlatego zobacz to na przykładzie tekstu, który ostatnio pisałem. Klientami były matki, które urodziły pierwsze dziecko.

Czego dowiedziałem się o nich z researchu? Marzyły o spokojnym, przesypiającym całą noc dziecku. Doskwiera im to, że nie mają chwili wytchnienia. Powoli przytłaczają je obowiązki. Teraz Ty opisz w podobny sposób w 2-3 zdaniach swojego klienta.

Potem zmień te informacje w nagłówek, jedno zdanie, po przeczytaniu, którego czytający powie “hmm to interesujące, muszę zobaczyć o co chodzi”. Jak brzmiał nagłówek, który napisałem?

“Odpocznij przy dziecku i ciesz się macierzyństwem”.

Zobacz, nie udałoby mi się go napisać, gdybym nie poznał osoby, do której piszę. Gdybym próbował wstawić w przypadkowy szablon pierwsze lepsze, oczywiste korzyści, które przychodzą do głowy, być może nigdy nie napisał bym takiego nagłówka. Jakie płyną z tego dla Ciebie wnioski?

Nie staraj się pisać nagłówka w oderwaniu od rzeczywistości klienta. Bez wiedzy o jego głębokich pragnieniach ciężko będzie Ci przyciągnąć uwagę najlepszych klientów. Nie zatrzymuj się tylko na tym, by wypełnić jak najszybciej pierwszy lepszy szablon nagłówka, który kiedyś świetnie sprzedawał.

A jeżeli chcesz przyciągnąć do swojej oferty najlepszych klientów i przekonać ich do zakupu Twojego produktu, nagłówek skupiony na nich jest pierwszym krokiem do większej sprzedaży. Gdybyś potrzebował pomocy, napisz do mnie, chętnie pomogę >>

 

 

Udostępnij na Facebooku!