Klienci zadziwiają mnie.

Niektórzy pytając o usługę copywritingu, sami do końca nie wiedzą, co sprzedają.

Jeżeli korzyści nie mają źródła w prawdziwych, twardych faktach, stają się obietnicami bez pokrycia. A ich nadmierna ilość zawsze obniża sprzedaż.

David Hoffeld w swojej formule “Six Why’s” mówi o sześciu pytaniach, które w procesie sprzedaży zadaje sobie Twój klient.

Gdy je znasz i udzielasz na nie w tekście przekonujących odpowiedzi, nie ma siły – sprzedaż zawsze rośnie. Odpowiedzi na te pytania tworzą szkielet tekstu. Oto pierwsze z nich:

“Dlaczego coś zmieniać?”

Dlaczego w ogóle zmiana jest potrzebna? Jakiej odpowiedzi udzielić?

Musisz zrobić tylko dwie rzeczy.

Pierwsza – znajdź palący klienta problem. Taki, za którego rozwiązanie jest w stanie zapłacić duże pieniądze.

Druga – pogłęb problem. Rozwierć ranę głębiej. Tak, by klient zobaczył jak pilny jest to problem do rozwiązanie. Że bez działania dziś, skazuje się na cierpienie jutro. Powiedz o przykrych konsekwencjach, które na niego czekają.

PAS

Gdy już znajdziesz odpowiedzi na te dwa pytania, układasz tekst. Jak?

Pomoże Ci w tym prosta formuła używana od lat przez copywriterów do rozpoczynania swoich ofert – PAS. Problem, Agitate, Solution.

Teraz omówimy dwa pierwsze człony. Problem – tu opisujesz problem klienta. Agitate – konsekwencje, pokazujesz problem w działaniu.

Podsumowanie

Przejrzyj jedną z Twoich ofert, która słabo sprzedaje. Zobacz, czy mówisz w niej o problemie klienta i czy pokazujesz konsekwencje tego problemu?

Czy problem jest na tyle pilny, by klient w ogóle chciał o tym czytać? Czy konsekwencje są na tyle bolesne, że jedynym wyjściem jest zakup Twojego produktu?

Zadawaj sobie te pytania zawsze przed napisaniem dowolnego tekstu. Problem, jeżeli jest trafiony, zawsze przyciągnie uwagę odpowiednich osób, a na tym powinno Ci zależeć jeżeli sprzedajesz.

Powodzenia!

 

 

Udostępnij na Facebooku!