Pisanie skutecznych tekstów marketingowych bywa męczące.

Siadasz przed komputerem. Chcesz napisać tekst, który sprzeda Twój produkt i….brakuje Ci właściwych słów. Nie wiesz co napisać. Czekasz na słowa, pomysły ale nic się nie pojawia. Pustka. Co teraz?


Kliknij i odbierz prosty szablon. Pomoże Ci napisać dowolny tekst marketingowy.


Pokażę Ci 3 stopniowy proces. Korzystam z niego pisząc teksty dla siebie i moich klientów. Dzięki niemu nawet w godzinę napiszesz skuteczny tekst. Jak to możliwe?

Ponieważ w procesie, który za chwilę zobaczysz, ostateczny tekst “składasz” z trzech prostych elementów. Zobacz jakie to proste.

3 krokowy proces pisania tekstu

1.Zapisz na kartce kim jest Twój klient.

2.Znajdź problem, który męczy Twojego klienta i za którego rozwiązanie zapłaci Ci swoje pieniądze.

3.Daj klientowi rozwiązanie, dopasowane do tego kim jest i czego potrzebuje.

I to wszystko. Na każdy z tych trzech elementów daj sobie 20 minut. Tyle wystarczy. Po godzinie masz już gotowy tekst. A teraz trochę więcej szczegółów, które pomogą Ci pisać.

Cały proces pisania krok po kroku

Najpierw opisz najdokładniej jak potrafisz klienta, do którego piszesz. Jak wygląda jego dzień? Kim on jest? Jakie emocje czuje każdego dnia?

Teraz wypisz kilka problemów z którymi boryka się na co dzień. Wybierz ten, który jest największy i najpilniejszy. Jeżeli zostanie Ci czas, “rozpisz” ten problem. Napisz, co klient czuje w związku z nim. W jakich sytuacjach dokucza mu najbardziej? Jak starał się do tej pory go rozwiązywać?

To wszystko pomoże Ci, gdy będziesz już w trzecim etapie pracy nad tekstem. Tam ze wszystkich informacji, które wcześniej zebrałeś układasz tekst.

W trzecim etapie po prostu piszesz. Pokaż jak Twój produkt pomaga przejść z miejsca, w którym klient jest, do miejsca, w którym chce być.

Oczywiście, tekst napisany w godzinę pewnie nie będzie idealny. Ale wiesz co? W copywritingu liczy się praktyka, codzienne pisanie, a nie życie w świecie marzeń.

W świetnej książce “Sprzedaż Metodą SPIN” znajdziesz rozdział “Zastosowanie teorii w praktyce”. Autor umieścił tam cztery złote zasady uczenia się nowych umiejętności. Trzecia z zasad mówi – ilość przed jakością.

“Kiedy ćwiczysz koncentruj się na ilości – stosuj nową umiejętność jak najczęściej. Nie przejmuj się jej jakością i nie zastanawiaj się nad tym, czy używasz jej sprawnie i czy nie można by czegoś wyrazić lepiej. Takie rozważania utrudniają skuteczne opanowywanie umiejętności. Kiedy będziesz stosował nowe techniki wystarczająco często, jakość z czasem przyjdzie sama”.

Polecam Ci żebyś w ten sposób wprowadzał teorię z tego artykułu w swój biznes. Gdy trzymasz się tych trzech kroków, pisanie staje się proste. A jeszcze łatwiej pisać, gdy masz pod ręką gotowy szablon, w który wystarczy wpisać swoje myśli i notatki.

Dlatego przygotowałem dla Ciebie prezent. Jest to plik PDF z gotowym szablonem który omówiłem w tym artykule. Korzystam z niego pisząc teksty dla siebie i swoich klientów, dlatego serdecznie Ci go polecam.

Kliknij i odbierz prosty szablon. Pomoże Ci napisać dowolny tekst marketingowy.

 

Powodzenia!

Bartek Krawczyk – Copywriter Direct Response

 

 

Udostępnij na Facebooku!