Masz dobry produkt, ale nie wiesz jak zwiększyć jego wartość w oczach klienta? Jakich słów użyć, by odbiorca uwierzył, że wszystko, co piszesz jest prawdą? Jak napisać taki tekst i nie przesadzić z superlatywami?

Pokazujesz czy przekonujesz?

Na pewno znasz tę ważną zasadę sprzedaży, która brzmi… Ludzie kochają kupować, ale nie lubią, gdy im się sprzedaje. Przypomnij sobie sytuację, gdy dzwoni do Ciebie telemarketer i mówiąc Ci do ucha o jedynej w swoim rodzaju promocji, próbuje Cię przekonać do produktu, którego nie potrzebujesz. Co wtedy czujesz?

Słysząc to nagabywanie, od razu masz ochotę rozłączyć się. W Internecie, odpowiednikiem czerwonej słuchawki z telefonu jest krzyżyk w prawym górnym rogu strony internetowej. Większość internetowych sprzedawców, a takimi są copywriterzy, skupia się na tym, by napisać tekst, który przekona klienta do zakupu. Niestety, jak już wiesz, przekonywanie wywołuje niechęć. I pojawia myśl: Oho! Zaraz będzie mi chciał coś sprzedać!

A jak przekonuje się w Internecie? Możliwości jest mnóstwo, ale chyba każdy zna przekreślanie cen na stronie, dając rekordowe obniżki, wymyślając ograniczenia czasowe i ilościowe produktu. Efekt? Niestety, krzywa sprzedaży nie bardzo chce drgnąć w górę.  Na szczęście sposobów na zwiększenie wartości produktu, które prowadzą do wzrostu sprzedaży jest wiele i dziś powiem, Ci o jednej z nich. Działa jak…

Wehikuł czasu

Skąd ta nazwa? Ponieważ słowami przenosi czytelnika w czasie. Dokąd? W sam środek sytuacji, w której korzysta z Twojego produktu. Opisujesz mu słowami rzeczywistość, w której dopiero będzie. Po co? Ponieważ nie kupi on od Ciebie jeżeli nie “zobaczy” oczami wyobraźni siebie, używającego Twojego produktu.

Jeżeli zrobisz to dobrze Twój odbiorca czytając, zacznie wyobrażać sobie samego siebie z produktem, a to oznacza, że w myślach dokonuje on właśnie zakupu. Jest to o tyle łagodna forma “przekonywania”, bo klient nie czuje presji, nie czuję, że coś jest mu sprzedawane, ponieważ Ty tylko opowiadasz, uderzając z kilku stron jego zmysły o jego przyszłości. Pokazujesz co się stanie w trakcie zakupu, chwilę po nim i jakie odczucia będzie miał po zakupie, w dłuższej perspektywie czasowej.

Gdy już raz to złapiesz będziesz mógł wpływać na decyzje Twoich klientów samymi słowami, przenosząc ich w czasie. Domyślam się, że pewnie chciałbyś zobaczyć jakiś przykład tego jak zastosować tę technikę w tekście?

“Naciskasz gaz i krajobraz rozmywa się za oknem. A gdzie podziały się stuki i szumy będące nieodłącznymi towarzyszami prędkości w innych samochodach? Nie ma ich! Ledwie słychać silnik, dzięki któremu tak pędzisz. Gdybyś nie wiedział, że prędkościomierz jest dokładny jak najlepszy zegarek, nie uwierzyłbyś, że jedziesz z taką prędkością. Rolls-Royce jest tak cichy!”

Widzisz na czym to polega? Skupiasz się w opisie na tym, co odbiorca poczuje, usłyszy i zobaczy, gdy już będzie miał Twój produkt. Skup się na doznaniach klienta. Zastanów się jakich doznań chce mieć więcej w swoim, a co chce z życia wyeliminować. Wszystko, co budzi jego emocje, te złe i te dobre będzie tutaj pasowało.

Joe Sugarman w swojej książce The Adweek Copywriting Handbook przytoczył taki przykład: “Take a ride in the new Corvette. Feel the breeze blowing through your hair as you drive through the warm evening. Watch heads turn. Punch the accelerator to the floor and feel the burst of power that pins you into the back of your contour seat. Look at the beautiful display of electronic of electric technology right on your dashboard. Feel the power and excitement of America’s super sports car”.

Podstawą takiego pisania jest znajomość odbiorcy i kontekstu, w którym on się obraca. Bez tego bardzo łatwo przestrzelić z opisem. Także jak widzisz jest to obosieczna broń. Może dać Ci klientów, ale może Ci ich również zabrać. Musisz uważać. Dlatego jeżeli chcesz mieć pewność, że Twój tekst nie tylko ma ten element, ale także jest on napisany w odpowiedni sposób, zrób porządny research i napisz kilka wersji, z których wybierzesz najlepszą. A jeżeli nie chcesz czekać, a chcesz zwiększyć wartość swojego produktu poprzez skuteczny opis, napisany według sprawdzonych zasad sprzedaży tekstem, napisz do mnie >>

Udostępnij na Facebooku!