Prowadzę ten blog by pokazywać jak zwiększać sprzedaż za pomocą tekstu – również na Allegro. Zobacz jak na przykładzie nowego opisu aukcji sprzedającej bezprzewodowy głośnik, wyróżnić swój produkt wśród natłoku konkurencji. Przejdźmy do rzeczy.

Jak w każdym artykule na blogu z serii “Copywriting w praktyce” muszę nadmienić, że zaproponowany przeze mnie nowy opis, nie jest ostateczną wersją tekstu, który powinien znaleźć się na stronie z aukcją. Nowy opis jest bardziej próbą pokazania innej drogi, sposobu opisu produktu, zmiany nastawienia z produktowego na bliższy klientowi.

Jak wygląda pierwotny opis?

Niestety nie posiadam już linku do pierwotnego opisu. Ale jeżeli poszukasz tego typu głośnika na Allegro i przejrzysz kilka aukcji, zauważysz pewną prawidłowość – kilka zdjęć + specyfikacja techniczna + cena + warunki dostawy.

Co ważne, jeżeli te kilka punktów, które wymieniłem, tworzy korzystną w oczach klienta ofertę, to nawet mimo słabego opisu zapewne klient kupi sprzedawany produkt. Dlatego musisz pamiętać, by oferta (to co klient dostaje do ręki) zawsze miała dla klienta dużą wartość, bo tak naprawdę jest ona tym, co klient dostaje fizycznie do ręki po zakupie.

W tym wpisie skupiam się na tym JAK przedstawić słowami, to CO klient po zakupie dostaje od kuriera do rąk własnych. Nie publikuję tu całego napisanego przeze mnie tekstu, a jedynie wstęp, który kończy się tuż przed przedstawieniem informacji o pełnej specyfikacji sprzedawanego głośnika.

 

—POCZĄTEK NOWEGO OPISU—

 

Ten głośnik ma nad wieloma mocniejszymi i droższymi pewną przewagę. W zasadzie to dwie. Choć przyznasz, że na pierwszy rzut oka nie wygląda na taki, prawda? A jednak…

Jasne, jeżeli chodzi o moc, nie może równać się z największymi. Nie zagra tak, że przy połowie głośności sąsiedzi nie wytrzymają, a ściany zaczną pękać. Sprawdzi się świetnie w zupełnie innych warunkach: kameralna domówka ze znajomymi, oglądanie ulubionego filmu lub serialu z bliską osobą, słuchanie porannych wiadomości do śniadania…a nawet imprez na plaży.

Jest stworzony do tego, byś miał go zawsze ze sobą, bo rozmiarami przypomina telefon komórkowy. Nie zaśmieca Ci pokoju, biurka czy torebki, bo zajmuje naprawdę mało miejsca. Zmieści się nawet w koszyku piknikowym i kieszeni, a waży 130 gram, więc możesz go nosić ze sobą absolutnie wszędzie.

Poza tym ma jeszcze coś, czego brakuje głośnikom zasilanym prądem z kabla. Dzięki temu unikniesz błędu, który popełnia wielu kupujących głośniki. W efekcie muszą dokupować kilka razy w tygodniu nowe baterie. Głośnik Bluetooth JBL GO posiada małe, wbudowane w siebie urządzenie, które oszczędza Ci regularnych wydatków, więc nie musisz płacić majątku na baterię za każdym razem, gdy chcesz głośniej posłuchać muzyki, zaprosić znajomych do domu na imprezę, lub zrobić sobie wieczorny seans z nowym sezonem ulubionego serialu. Czas pracy jego wbudowanego akumulatora wynosi do 5 godzin, dzięki czemu bez problemu obejrzysz dłuższy film czy nawet kilka odcinków ulubionego serialu.

Dziś prawie całe swoje życie posiadasz w wirtualnej chmurze – zdjęcia, dokumenty, muzykę. Robisz przelewy przez Internet, kupujesz produkty za pomocą kilku kliknięć. Czy w tak rozwiniętym świecie chciałbyś nadal męczyć się z kablami i być ciągle zależnym od dostaw prądu? Dzięki temu, że ten głośnik korzysta z połączenia Bluetooth – nie potrzebujesz kabli by słuchać ulubionych piosenek z playlisty w dowolnym miejscu. Muzykujesz tam gdzie chcesz i nie ogranicza Cię kabel. Głośnik posiada złącze 3,5mm jack, co sprawia, że połączysz go z każdym urządzeniem przenośnym – odtwarzaczem MP3, smartfonem, tabletem i komputerem.

 

—KONIEC NOWEGO OPISU—

 

Tak jak wspominałem we wstępie, tekst oferty urywa się przed przedstawieniem pełnej specyfikacji produktu. Potem trzeba jeszcze przedstawić wiele innych elementów treści oferty, chociażby takich jak podsumowanie, przedstawienie ceny i jej zbanalizowanie by wyglądała na zaskakująco niską w porównaniu z produktem, który klient otrzymuje, czy jasne i przekonujące wezwanie do natychmiastowego zakupu. Czy chociażby przeniesienie klienta w przyszłość, gdzie zobaczy on i poczuje jak to jest korzystać z Twojego produktu.

“Gdy dostaniesz już paczkę z zapakowanym w niej głośnikiem, rozpakuj ją i włącz głośnik. To proste. Włączasz Bluetooth w telefonie, potem aktywujesz głośnik w menu telefonu i gotowe. A przy następnym użyciu, Twój smartfon i głośnik łączą się ze sobą automatycznie. Teraz usiądź w salonie lub pokoju i puść ulubioną piosenkę ze smartfona. Wciśnij przycisk play na smartfonie, a usłyszysz pierwsze takty ulubionej piosenki – ciepłe i czysto brzmiące”.

Możliwości jest wiele. Mam nadzieję, że widzisz już, że Twoje opisy na Allegro nie muszą być sztywne, nudne i wypełnione technicznym językiem z wypisanymi ciurkiem cechami produktu. Teraz najlepiej napisz pięć wersji początku nowego opisu tego, co sprzedajesz na Allegro i testuj ich skuteczność.

A jeżeli sprzedajesz coś na Allegro, ale wolisz pracę nad tekstem oddać copywriterowi, by mieć więcej czasu na swoje sprawy, to zobacz w jaki sposób mogę Ci pomóc >>

 

 

Udostępnij na Facebooku!