W Internecie znajdziesz mnóstwo artykułów, o tym jak pisać teksty reklamowe. Porada na poradzie. Gdy kilka lat temu zaczynałem interesować się copywritingiem szybko zauważyłem, że teoria teorią, ale przecież przychodzi taki moment, że muszę usiąść przed komputerem, włączyć edytor tekstowy i zacząć pisać.

Brakowało mi wtedy artykułów, w których copywriterzy dzielą się nie tylko swoją wiedzą, ale też pokazują przykłady tekstów, które sami napisali. Dlatego powstał na tym blogu dział “Copywriting w praktyce”, a dziś czas na jego trzecią odsłonę.

Tradycyjnie już wspomnę, o tym, że ten artykuł nie ma na celu przedstawienia nowego, gotowego opisu usługi, który można wstawić na stronę. Raczej jest próbą nakreślenia innego spojrzenia na przedstawienie usługi i napisanie od nowa tekstu, który będzie bardziej skupiony na kliencie niż na produkcie.

Jak wyglądał tekst pierwotny?

Opis, który proponuję nie jest całym opisem. Jest to jego część. Skupiłem się poprawie bloku tekstu, który widać poniżej:

 

—POCZĄTEK NOWEGO OPISU—

 

Klienci rozmawiając sam na sam z naszym doradcą, w miłej atmosferze, tworzą własny garnitur od początku do końca – od kołnierzyka marynarki, po koniuszek nogawki. Mówią oni, że to doświadczenie po którym mogą wreszcie przestać marzyć o idealnym garniturze, bo już kilka tygodni po rozmowie noszą go na sobie.  

Na rozmowie Doradca wykłada przed Tobą paletę kilku tysięcy czystych wełen, o zróżnicowanych kolorach. Wszystkiego możesz dotknąć, o wszystko zapytać. Wiemy, że brakuje Ci czasu, dlatego ta konsultacja jest tak ważna i potrzebna.

Doradca mierzy Cię i zachowuje zdjęte z Ciebie miary, dzięki czemu gdybyś chciał w przyszłości kolejny garnitur, otrzymasz go jeszcze szybciej, ponieważ znamy już Twoje wymiary.

Miara ściągana jest dwojako – tradycyjnie taśmą i przy pomocy garniturów wzorcowych (form) – jak widzisz podwójne mierzenie sprawia, że nie ma tu miejsca na żadną pomyłkę. W efekcie dostajesz do rąk garnitur z najwyższym stopniem dopasowania go do Twojej sylwetki.

Gdy krawiec uszyje już Twój garnitur, zapraszamy Cię do naszego salonu. Od razu po włożeniu garnituru widzisz w lustrze jak na Tobie leży. Poczujesz zapach wełny, która w połączeniu z całością kroju sprawia, że czujesz się po prostu elegancko. Przeglądając się w lustrze zobaczysz nieschodzący z Twojej twarzy uśmiech, którego jeszcze długo będzie Ci się trudno pozbyć.

Gdy przejdziesz się w nim kilka kroków, nie będziesz chciał już innego. Leży na Tobie idealnie, gdy stoisz, idziesz, siedzisz. Wreszcie masz pewność, że nosisz na sobie garnitur, w którym nie ma miejsca na żaden przypadek, kompromis i niedoskonałość. Jeszcze na długo po powrocie do domu, nie będziesz chciał go z siebie zdjąć i odwiesić na wieszak. Już po pierwszym tygodniu zorientujesz się, że wyciągasz go z szafy dużo chętniej niż wszystkie inne ubrania.

Lata doświadczeń naszych doradców nauczyły nas jednego – już jeden, uszyty idealnie na miarę garnitur, zmienia każdego człowieka. Made to Measure (szycie na miarę) – pozwól sobie na luksus, którego każdy z nas od czasu do czasu potrzebuje.

 

—KONIEC NOWEGO OPISU—

 

Jak widzisz tekst na Twojej stronie nie musi tylko informować o cechach produktu lub usługi, zapominając o kliencie. Zadanie dla Ciebie –  wypisz wszystkie fakty i cechy, z których składa się Twój produkt lub usługa i przetłumacz je na język korzyści, który dla Twojego klienta będzie jasny, zrozumiały i przekonujący.

Gdy zrobisz to porządnie, nagle okaże się, że wiele tekstu, który musisz napisać masz już za sobą, a stworzenie z tych notatek gotowego opisu produktu będzie już bardzo proste.

Analiza mojego opisu z tego artykułu Ci w tym pomoże, ale jeżeli potrzebowałbyś pomocy, to zobacz, co mogę dla Ciebie zrobić >>

 

 

Udostępnij na Facebooku!