Internet aż kipi od porad jak zwiększyć skuteczność tekstu sprzedażowego. Owszem sposobów na to jest mnóstwo. Pokaże Ci dziś tylko 5 z nich. Proste i sprawdzone przez wielu copywriterów zajmujących się sprzedażą w druku. Oto one:

1. Konkrety, konkrety, konkrety

Wypełnij swój tekst konkretami. Bez lania wody. Dzięki temu czytelnik nie będzie reagował alergicznie na Twoją marketingową gadkę. Już od samego początku konfrontuj go z dużą ilością konkretnych informacji. Taki tekst buduje poczucie wiarygodności.

Najlepsi sprzedawcy wypychają swoje prezentacje handlowe faktami i konkretnymi informacjami. Nie ma u nich miejsca na ogólniki. Już dawno stwierdzono prostą zależność: im więcej faktów przedstawisz, tym więcej sprzedasz.

Poprawiaj pod tym kątem swoje wcześniejsze oferty. Zobaczysz jak szybko wejdzie Ci w krew taki sposób pisania. Czytając takie oferty sam zauważysz, że coraz bardziej przekonujesz się do zakupu. Konkretny niosą ze sobą siłę sprzedażową.

Jedyne co musisz to umieć odpowiadać na pytania: czy to zdanie jest tak proste, czy tu są jeszcze jakieś niedomówienia, czy mogę to napisać w jeszcze jaśniejszy sposób? Zwracaj uwagę na rzeczowniki w swoich tekstach. Czy są na tyle konkretne, że każdy będzie miał na myśli to co ja chcę przekazać?

Weź do ręki swój ostatni tekst. Zaznacz w nim to co jest niekonkretne. To co budzi jakieś zastrzeżenia i może być różnie rozumiane. Założe się, że masz trochę roboty. Skąd to wiem? Sam kiedyś tak poprawiałem. Masz 2 wyjścia – możesz usunąć wszystko co niekonkretne lub poprawić to na bardziej precyzyjne informacje. Sprawi to, że Twoja oferta będzie zawierała najprawdziwsze mięso sprzedażowe.

2.Emocje, emocje, emocje

Bez emocji nie sprzedasz nic. Dzieki emocjom prowadzisz klienta tam gdzie chcesz. Trafiasz do jego najskrytszych pragnień, które najczęściej w dalszym ciągu czekają na zaspokojenie. Spełnisz je a oni będą Ci dziękować za to wydając u Ciebie swoje ciężko zarobione pieniądze.

Dlaczego czytając niektóre teksty od razu sięgasz do portfela a z innych uciekasz gdize pieprz rośnie? Autorzy pierwszych potrafią błyskawicznie wyzwolić w czytających silne emocje.

Pierwsze zdanie w ofercie jest decydujące. Tutaj rozgrywa się Twoje być albo nie być. Namaluj przed oczami klienta piękny obraz spełniającego się marzenia a wygrasz w wyścigu po jego pieniądze. Rzucisz jasne światło na swój produkt zanim jeszcze o nim napiszesz.

Każdy z nas dokonuje więszkości decyzji pod wpływem emocji. Jeżeli wiesz co na Ciebie działa to zadziała to także na innych ludzi. Tu nie ma żadnych magicznych sztuczek, których tak wielu szuka. Pisz o emocjach a będziesz bliżej czytelnika. Zbliżysz się do niego a on będzie chciał robic z Tobą interesy.

Wypisz emocje, które chcesz wzbudzić i pisz. Pisz od serca. Wydaje się, że to trudne pisanie. Odciągaj go od tego czego nie chce a przyciągaj do tego o czym marzy. Ale niech to nie będzie zwykłe marzenie. Niech na samą myśl o nim aż zjerzy mu się włos na głowie.

3. Śródtytuły

Tekst ze śródtytułami jest chętniej czytany od jednego, zwartego bloku tekstu. Śródtytuły przyciągają wzrok. Mogą jednocześnie wciągać w Twoją opowieść. Dobrze napisane sprawiają, żę nie można oderwać od nich wzroku.

Przypomnij sobie jak dobrze czyta Ci się książki z krótkimi rozdziałami. Chłoniej je jeden za drugim. Ani się obejrzysz a czytasz już ostatni rozdział.

Śródtytułu tworzysz na prostych zasadach. Dobrze jest pokazać w nich korzyść albo nawiązać do problemu. Buduj w nich napięcie.

Rzuć okiem na akapit do którego chcesz napisać śródtytuł. Przenalizuj o czym mówi. Popatrz na niego pod kątem rozwiązania problemu lub zapewnienia pewnej korzyści. Siła tkwi w prostocie. Ludzie przeglądający śródtytuły nie mają czasu i dlatego musisz zawrzeć w nich ważne wiadomości bo są to miejsca w których na pewno zatrzyma swój wzrok. Jeżeli będą ciekawe to zostanie. To musi być szybkie i celne uderzenie.

4. Granie ciekawością

To co piszesz musi być jak filmowy trailer. Wciągać. Ciekawość to niesamowicie skuteczna broń każdego copywritera. Oparta na ludzkiej naturze.

Niektóre teksty są wciągające od pierwszego zdania. Budują ogromne napięcie. Często już po pierwszym akapicie wiesz, że kupisz ale i tak czytasz do końca, bo chcesz wiedzieć jak to się skończy.

Weź do ręki skuteczną ofertę jakiegoś geniusza copywritingu. Gdy będziesz czytał to zauważ jak budowane jest napięcie. Jak copywriter gra ludzką ciekawością. Gdy to będziesz czytał lepiej miej przy sobie zeszyt bo wpadniesz na wiele świeżych pomysłów jak możesz to wykorzystać w swoich ofertach.

Podpatruj najlepszych pisarzy i copywriterów. Patrz jak oni budują napięcie i rób tak samo. Oglądaj filmy i anallizuj momenty gdy napięcie jest największe. Sprawdzaj także sam co w Tobie budzi ciekawość i wrzucaj to do swoich ofert.

5. Do rzeczy

Przejdź w ofercie jak najszybciej do rzeczy. Zrób tak a nie będziesz nudził i drażnił klientów. Szanuj ich czas. Niech jak najszybciej dowiedzą się czy to jest coś dla nich. A gdy już będą wiedzieć, że to spełnienie ich marzeń nie będą mogli się tego doczekać.

Próbój w jak najmniejszej ilości słów zawrzeć emocje, zaciekawienie, rozwiazanie problemów. Ile razy czytałeś ofertę ciągnącą się jak flaki z olejem? Ile razy wściekasz się na telemarketera, który nawet nie wiesz z czym do Ciebie dzwoni?

Sam na co dzień jesteś klientem więc analizuj także swoje zachowania. To da Ci wiele podpowiedzi jak zareagują czytelnicy na to co piszesz.

Weź te 5 prostych sposobów i zastosuj w swoich ofertach. Włącz sprzedaż i patrz jak Twoje oferty stają się skuteczniejsze.

Życzę sukcesów!

Cześć. Nazywam się Bartek Krawczyk. Jestem autorem tego bloga.

Copywriter, autor tego bloga. Chcesz mnie o coś zapytać lub zlecić napisanie tekstu? Tu zrobisz to najszybciej >>

Szukasz copywritera? Kliknij tutaj.

Udostępnij na Facebooku!